Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об'єднання вчителів 3,4 класів

Дата: 01.11.2021 10:44
Кількість переглядів: 252

Психологічні розминки. Партнерство заради дитини. Робота з батьками                                                                                                                                                                                                               Ящун І.В.,

                                                                                             практичний психолог

                                                                                            Уїздецької  ЗОШ І – ІІІ ст.

 

 

 Щоб мати доступ до чудового палацу, ім’я якому –

 дитина, ми повинні перевтілюватися, ставати в деякій

 мірі дітьми. Тільки тоді ми зможемо зрозуміти справжнє щастя дитини.

                                                                           В. О. Сухомлинський

 Дитинство – це особливий світ, де дитина живе своїми уявленнями, що є основою людяності. Такі уявлення виникають і закріплюються через призму відповідних уявлень батьків. Саме у взаєминах з батьками в дитячій душі складається ідеал, з яким вона співставляє, співвідносить свої думки, вчинки і прагне поводити себе відповідно до цих ідеалів. Але це можливе лише за умови, коли батьки з перших кроків і якомога надовше стають найріднішим другом, однодумцем і партнером. Саме батьки формують емоційну культуру дитини.

         Виховний вплив сім’ї є первинним. Сім’я – перше джерело впливу, а тому найсильніше. На жаль, є батьки, які не знають емоційних потреб своєї дитини і не мають необхідних навичок для ефективної взаємодії з дітьми на емоційному рівні. Часто стресогенний емоційний вплив призводить до багатьох захворювань дитини в майбутньому: неврози, алергічні спалахи, дислексія, а часом органічні ушкодження головного мозку, наслідком якого може бути відставання в розумовому розвитку. Отож, дитячо – батьківські відносини – першочергові для психічного здоров’я дитини.

         У зв’язку з переходом на особистісно зорієнтоване навчання у  моделі взаємодії з дитиною пріоритетним є сімейне виховання над суспільним.

          Успішність освітнього процесу залежить від того, як складаються відносини між педагогами, учнями і батьками. Батьки і педагоги – вихователі дітей, і результат виховання може бути успішним тоді, коли вчителі і батьки стають однодумцями та взаємодіють на засадах педагогіки партнерства.

         Педагогіка партнерства грунтується на таких принципах:

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах, стосунках;
  • діалог – взаємодія- взаємоповага;
  • розділене лідерство;
  • принципи соціального партнерства ( рівність сторін. добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей ).

Для сприяння самореалізації кожного учня треба розуміти, що кожен учень – це унікальна та неповторна індивідуальність. Тому пріоритет вільного розвитку особи є базовим  принципом побудови освітнього середовища школи, головна мета якої – зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу.

     Батьківські збори є одним із способів партнерства між вчителем та батьками.

Як зробити батьків активними учасниками зборів? Можна використовувати інтерактивні форми роботи, в ході яких люди , окрім отримання нової інформації, у практичних ситуаціях формують свою думку та відпрацьовують відповідні навички. В ході роботи можна використовувати психологічні ігри та вправи, що сприяють розвитку батьківської компетентності учасників зборів, самоаналізу, виробленню найбільш конструктивних стратегій спілкування і поведінки з дитиною, згуртуванню батьківського колективу.

     Цікавою є вправа вправа « Шість хустинок »

Мета: спонукати дорослих під час обговорення конкретної ситуації, спираючись на власний життєвий досвід, проаналізувати й зіставити зі своєю поведінкою, критично оцінити й зробити висновки, що допоможуть будувати надалі стосунки з власною дитиною.

     Пропонуємо вам поспостерігати, як проходить ранок у звичайній середньостатистичній родині.

     Рефлексія учасника, який грав роль дитини:

  1. Як ви себе почували під час цієї вправи?
  2. Яку хустинку хотілося зняти найпершу?

Ось у такий стан ми вганяємо свою дитину, маючи благородну мету виховання.

Дитині нестерпно чути від мами й тата такі слова, так і від інших людей також.

         Якщо ви бачите дитину у такому стані, перше, що ви можете й повинні зробити – це притиснути її до себе й тримати біля себе стільки, скільки потрібно дитині. Коли їх буде досить, вона сама відійде. При цьому ні в якому разі не поплескуйте по спині, не погладжуйте, мовляв « все пройде ».

    Інструктаж.

         Запрошується один бажаючий, який зіграє роль дитини. Потім розповідається така історія.

 Ти моя маленька донечка. Ми поспішаємо. Ти йдеш до школи, а я – на роботу. Ти дуже енергійна, допитлива дитина, постійно ставиш якісь питання.

  • Мамо, а що там , подивись! – кажеш ти.
  • Ніколи, дивись під ноги! Постійно спіткаєшся! Чому крутиш головою?
  • Перестань дивитись туди, куди не слід! – відповідаю тобі я. ( Зав’язую очі хустинкою ).
  • Ми біжимо далі, я зустрічаю дорогою свою подругу й швидко обмінююся з нею новинами. Ти уважно слухаєш, а потім питаєш:
  • Мамо, а хто такий дядя Юра?
  • Ти чому це втручаєшся у дорослі розмови? І взагалі, чому вуха розвісила?
  • Закрий свої вуха ( Зав’язую хустинкою вуха ).

Я прощаюся з подругою, і ми з дитиною біжимо далі.

  • Мам, а на мене Марійка чекає в школі, ми з нею домовилися.
  • Відчепися, ти що це розговорилася? Ніколи зараз, ми запізнюємося. Ти можеш помовчати? ( Зав’язую дитині рот )

Дитина мовчить, але на ходу піднімає якусь гілочку.

  • Що це втебе за руки, що ти їх постійно сунеш не туди, куди треба? Викинь зараз же! Прибери руки! ( Зав’язую руки ).

Але дитина починає стрибати, піднімати ноги. Я в істериці кричу на неї:

  • Ти де такого навчилася? Що це таке? Перестань дригати ногами! Стій струнко! ( Зав’язую дитині ноги ).

Дитина починає плакати. Я кричу на неї:

  • Чого розревілася? Що ти плачеш? Я тебе питаю!!! Нема чого ревіти! Ганьбиш мене! Перестань плакати, чуєш мене? ( Зав’язую дитині серце )

Можна дати батькам міні – анкету « Спілкування дітей та батьків у сім’ї»
 Завдання для батьків:  шановні батьки, уважно подивіться на мімічні вирази обличчя ідайте відповідь на питання:

  1. З яким обличчям ви частіше спілкуєтеся із своїми дітьми?
  2. З яким обличчям спілкується частіше з вами ваша дитина?
  3. Яким має бути обличчя вашої дитини під час спілкування з вами?

 

Фото без описуФото без опису Фото без опису Фото без опису

            Від спільної роботи батьків і педагогів виграють всі сторони педагогічного процесу:

батьки беруть активну участь в житті дітей; педагоги, взаємодіючи з батьками, можуть дізнатися більше про дитину, що дозволяє підібрати ефективні засоби виховання та навчання.

 

                                                               Література:

  1. Культура добросусідства. Батьківські збори по – новому: Методичні матеріали та практичний досвід / [ автори – укладачі: М. А. Араджионі, А.І. Гусєв, Г.А. Коломієць, В. І. Потапова ] . – К., 2017.- 328 с.
  2. Моніна Г. Б., Лютова – Робертс Е.К. « Комунікативний тренінг ( педагоги, психологи, батьки ). СПб., 2007. -224 с.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь