Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об'єднання ЗДВР та педагогів-організаторів

Дата: 26.10.2021 09:17
Кількість переглядів: 307

Виступ  «Організація діяльності дитячого колективу та планування роботи класного керівника в умовах  НУШ. Традиції та інновації у виховній діяльності класного колективу»

25 жовтня 2021 року (дистанційно)

Герасимчук В.М.,

педагог-організатор

Острожецького ліцею

 імені І. Єремеєва

                                                                              

     Сьогодні потреби сучасного життя, диктують нові втілення та розуміння в навчально-виховному процесі. Ми, вчителі,  маємо здійснити  кардинальний перехід від традиційного інформаційно-пояснювального навчання та виховання, зорієнтованого на передачу готових знань, до особистісно-розвиваючого, спрямованого не тільки на засвоєння знань, а й на розвиток творчої особистості учнів, що сьогодні є більш актуальніше для сучасної молоді..

   Пріоритетні завдання основної та старшої школи в контексті створення інноваційного освітнього простору Нової української школи: це  педагогіка партнерства  як основа формування  інноваційного освітнього простору Нової української школи.

  • Що ж таке Педагогіка партнерства?

    Система методів і прийомів виховання та навчання на засадах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості, яка в змозі створювати  оптимальний простір  життєтворчості учня в умовах реалізації принципу дитиноцентризму .

     Автори і послідовники: В. О. Сухомлинський, Ш. А. Амонашвілі, І. П. Волков, І. П. Іванов, А. С. Макаренко, В. А. Караковський, С. М. Лисенкова, В. Ф. Шаталов та інші.

 

                    В основі педагогіки партнерства:

- спілкування, взаємодія, співпраця між учителем, учнем і батьками, які є  рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

 

                   Сутність педагогіки партнерства полягає:

в демократичному та гуманному ставленні до дитини,

у забезпеченні їй права на вибір, на власну гідність, на повагу, права бути такою, якою вона є, а не такою, якою хоче її бачити вчитель.

 

                Сучасне навчання і виховання учнів потребує:

нової педагогічної етики, взаєморозуміння, взаємоповаги, творчої співпраці  учнів з учителями.

                   Домінуючі види навчального спілкування:

  • особистісний діалог;
  • спонукання до обміну думок, вражень;
  • моделювання життєвих ситуацій;
  • віра в успіх і спонукання до нього;
  • самоаналіз, самооцінка, самопізнання.

Педагогіка партнерства це навчання без примушування!!!

«Учитель має бути другом для учня - це аксіома».

        Педагогіка партнерства і компетентнісний підхід потребують нового освітнього середовища. Таке середовище допомогають створити, зокрема, новітні інформаційно-комунікаційні технології, які:

  • підвищують ефективність роботи педагога;
  • ефективність управління освітнім процесом;
  • уможливлюють індивідуальний підхід до навчання.

 

                Діти сьогодні хочуть бачити:

  1. сучасних,
  2. креативних,
  3. учителів, які розуміють їх.

 

    Тому на своїх уроках, класних годинах, різноманітних заходах  по-можливості,  я  намагаюся частіше використовувати  інтерактивні методи та прийоми  в навчальному процесі, які ґрунтується на постійній активній взаємодії всіх учнів.

  Інтерактив у перекладі з англійської «inter» - взаємний, «act» - діяти. Отже, інтерактивний – здатний до взаємодії.

     Урок був і залишається основним елементом навчального процесу, але в системі особистісно-розвиваючого навчання та виховання на засадах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості суттєво і важливо використовувати інтерактивні вправи хоча б на окремих етапах  виховних заходів та уроків.

     Це сприяє розвитку інтелектуального, духовного та морального потенціалу уч­нів, виховує уміння планувати й раціонально будувати трудові операції, формує акуратність, точність і обов'язковість, навчає бути відповідальними, розвиває в учнях самостійність і незалежність мислення. 

   Вільне спілкування, висловлювання власної думки, повага до думки оточуючих - необхідні умови, що забезпечують ефективне засвоєння знань та розвивають  творчу особистість. Правильно організований захід – дає змогу залучити практично всіх  учнів в процес пізнання, навчання та виховання.

     Активність не виникає сама по собі, її треба постійно стимулювати, налагоджувати, створюючи відповідну комфортну атмосферу для розвитку дітей.

 

Бажаю творчих успіхів, шановні колеги!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь