Матеріали засідання №1 методичного об'єднання вчителів іноземних мов
Виступ на тему:«Впровадження SMART-технологій на уроках англійської мови»
Підготувала Годунко Світлана Володимирівна,
вчитель англійської мови
Острожецького ліцею імені І.Єремеєва
Останні роки в освіті відбуваються зміни, які охоплюють практично всі сторони навчального процесу. Застосування інноваційних технологій, як принципово нової сукупності форм, методів, засобів навчання, сприяє розвитку пізнавальної активності учня, формуванню в нього творчих навичок і здібностей, орієнтує на самостійне здобуття освіти з використанням сучасних технологій.
Смарт-освіта - це новий, перспективний і неминучий напрямок в сфері освіти. Smart-Education – це освіта, яка відповідає світовим задачам і можливостям сучасності, здатна забезпечити високий рівень освіти, який дозволяє випускникам шкіл не тільки реалізуватися в умовах швидких змін, а й адаптуватися в інноваційному суспільстві, яке неможливо вже уявити без SMART-технологій, які полегшують будь-яку діяльність і активізують її творчий компонент. Стрімкий розвиток інформаційного суспільства дозволяє створити нове освітнє середовище, в основі якого лежать:SMART-технології -комп’ютерні програми, інформаційні технології, інтелектуальні освітні додатки, мультимедіа, а також SMART-пристрої (SMART-дошка, SMART-екран) і мережа Інтернет, що все разом створює інтегроване інтелектуальне віртуальне середовище для навчання з безмежними можливостями для кожного учня.
Впровадження SMART-технологій в навчальний процес має переваги для всіх суб’єктів освітньої діяльності.
Переваги для вчителів |
Переваги для учнів |
|
|
Використання смарт-технологій і інформаційно-комп’ютерних технологій (далі ІКТ) розширюють можливості вчителя у викладанні англійської мови. До елементів ІКТ, які можна використовувати під час навчання, відносять:
- інтерактивні дошки;
- електронні підручники і посібники;
- тренажери і програми тестового типу;
- освітні ресурси Інтернету;
- медіафайли;
- аудіо і відео техніку;
- інтерактивні конференції і конкурси;
- матеріали для дистанційного навчання;
- дистанційне навчання.
Розглядаючи актуальні SMART-технології, слід детально зупинитися на темі використання Інтернет-ресурсів у навчанні англійської мови. За допомогою веб-ресурсів можна здійснити наступні задачі:
- включати матеріали мережі до змісту уроку;
- здійснювати самостійний пошук інформації учнями в процесі роботи над проєктами;
- організовувати і розвивати вміння і навички читання, використовуючи матеріали з мережі будь-якого рівню важкості;
- покращувати навички аудіювання на основі звукових текстів онлайн-ресурсів;
- поповнювати словниковий запас лексикою, скороченнями сучасної англійської мови;
- вивчати культуру тієї чи іншої мови.
Часто у своїй роботі вчителі користуються демонстраційними програмами, до яких, крім малюнків, відеоматеріалів, фотографій можна віднести і інтерактивні атласи, і комп’ютерні лекції, і уроки-презентації, розроблені за допомогою різних програм на комп’ютері. Використовувати їх можна на різних типах уроків. Наприклад, інтерактивна дошка – це сьогодні найкращий варіант для інтерактивного навчання в класі і дистанційно. Маючи зрозумілий на інтуїтивному рівні дружній графічний вигляд, дуже легко заволодіти увагою учнів, коли створюєш для них презентацію в PowerPoint, та інтерактивні вправи, ігри та завдання - в конструкторі SMARTLearningSuite. В процесі роботи з цією дошкою вчителі використовують різні стилі навчання: слухові, кінестетичні і візуальні. Інтерактивна дошка дозволяє електронними чорнилами писати поверх будь-якого зображення, дошка розпізнає рукописні тексти. Сьогодні пропонуються багато інтернет-ресурсів, які можна використати з інтерактивною дошкою.
Один з них - це SMART Exchange, безкоштовний ресурсний центр та соціальна мережа, які забезпечують навчальний процес технічною підтримкою. Користувачі інтерактивних дошок SMART з усього світу спілкуються із своїми колегами на ресурсі SMART Exchange та завантажують на нього свої уроки, чим покращують якість інтерактивного контенту. Всі уроки, які можна знайти на цьому сайті – безкоштовні. Завантаживши урок вчитель може його використати у первинному вигляді, або змінити так, як йому буде зручно. Тепер до найпопулярнішого ресурсу OnLine спільноти викладачів приєдналася і Україна. http://exchange.smarttech.com
Кожен, хто працює з інтерактивними дошками SMART Board, отримав доступ до інтерактивного навчального контенту створеного в програмному забезпеченні SMART Notebook (SN) викладачами з 47 країн світу. Більше 100 тисяч готових інтерактивних уроків розміщено на цьому ресурсі. Це дає можливість викладачам, хто тільки починає користуватися на своїх уроках інтерактивною дошкою SMART Board, безкоштовно отримати приклади таких уроків, брати собі до уваги цікаві елементи уроків своїх колег та швидко опанувати унікальний інструмент для створення інтерактивних уроків - ПЗ SMART Notebook. Структура SMART Exchange дуже проста. Шукайте потрібний урок по типу файла, предмету чи класу навчання. Сьогодні, більше 2 мільйонів інтерактивних дошок SMART Board встановлено в класах по всьому світі. Більше 30 мільйонів користувачів активно вивчають та використовують інтерактивні дошки SMART Board кожного дня.В Україні встановлено більше 4-х тисяч інтерактивних дошок SMART Board. Всі школи Києва мають, як мінімум, по 2 класи обладнаних інтерактивними комплексами SMART. Три тисячі викладачів київських шкіл щоденно проводять свої уроки на інтерактивних дошках SMART Board.
Онлайн сервіс, який дозволяє створити інтерактивні вправи – це LearningApps.org. На сайті доступна велика база завдань, розроблених вчителями з різних країн. Кожен із ресурсів можна використати на своєму уроці, змінити під власні потреби, розробити схожий чи зовсім інший навчальний модуль. Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, обравши вправу курсором, можна побачити її тип та рейтинг на сайті.
SMART-технології здатні вигідно показати себе у процесі навчання іноземної мови, тому що головна мета іноземної мови – комунікативна. А для того, щоб навчити говорити, а не просто відтворити слова, фрази і речення, треба розуміти їх і вміти вести бесіду, вміти чути і слухати, для цього ми маємо розвивати навички аудіювання.
Наприклад, за допомогою сайту Британської Ради, можна провести аудіювання з використанням автентичного матеріалу, де буде чутна мова носія, можна обговорювати актуальні теми і проблеми, тому що особливістю подібних сайтів є регулярне їх оновлення. Працюючи з матеріалами з наведеного вище джерела, можна надавати учням різні вправи, які допоможуть закріпити лексику і покращити розуміння теми. До таких вправ можна віднести відповіді на запитання, вправи на відповідність до тексту, побудову монологу за темою і інші. Відео- і аудіо файли можна регулювати, програючи невеликі уривки, за необхідності, можна легко повернутися назад до будь-якого необхідного уроку, для того щоб повторити засвоєний раніше матеріал. Цей сайт представляє собою безкоштовний курс англійської мови. Сайт пропонує великий вибір аудіотекстів, відеороликів, які мають різні рівні важкості. Для того щоб зацікавити слухача, тут пропонують подивитися і послухати відомі ток-шоу, музичні кліпи, кумедні ролики з прихованим змістом, новини, цікаві діалоги. За допомогою вправ, які є теж на цьому сайті, можна перевірити знання з граматики і лексики англійської мови, знайти слабкі сторони.
Більшість автентичних підручників з англійської мови вже врахували потреби сьогодення. Це прекрасне рішення для будь-якого формату навчання: в класі, онлайн і змішаного. Вчителю і учню доступні цифрові підручники з вбудованими аудіо- і відеоматеріалами, інтерактивними завданнями, онлайн робочий зошит з автоматичною перевіркою результатів виконаних завдань, що значно полегшує роботу вчителя щодо перевірки домашніх завдань, додаткові ресурси по граматиці, лексиці і вимові.
За допомогою зручного електронного журналу легко слідкувати за прогресом учня, ми бачимо що саме і коли він виконував, скільки часу на це витратив і які помилки зробив. А головне - ці результати бачить і учень, і об’єктивно може оцінити свої успіхи, провести роботу над помилками.
Таким чином, зараз неможливо уявити навчальний процес без використання смарт-технологій. Такі технології надовго оселилися в сучасній системі освіти. Сьогодні вчитель англійської мови має безліч можливостей, які допомагають проводити заняття цікавіше, пізнавальніше. Ці можливості сприяють більш активній діяльності учнів. У порівнянні з традиційними методами навчання, нові впровадження в освіті неминуче змінюють роль учителя. Таке навчання дозволяє підвищити мотивацію, інтерес до навчання, а також дає гарні результати для формування комунікативних навичок у порівнянні з традиційною методикою.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Інноваційні освітні технології у вивчення англійської мови [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу https://journal.osnova.com.ua/article/52127.
- Методика застосування технології SMART Board у навчальному процесі : навчальний посібник / Г.Ф. Бонч-Бруєвич, В.О. Абрамов, Т.І. Косенко. – К. : КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2007. – 102 с.
- Семеніхіна О.В. Нові парадигми у сфері освіти в умовах переходу до SMART-суспільства [Електронний ресурс] Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua
- Якубов С. Технології SMART та навчальні матеріали / С. Якубов, Я. Якінін // Hi-Tech у школі. – 2011. – № 3 – 4.
- Smart-технології в Україні і світі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://molodi.in.ua/smart-tehnolohiji/.