Матеріали засідання №1 методичного об'єднання вчителів іноземних мов
Виступ: “ Правила ведення шкільної документації»
Підготувала
Ярошевич Вікторія Гнатівна
вчитель англійської мови
П’ннєвської філії I-II ступенів
Острожецького ліцею ім.І.Єремеєва
Основна навчально- методична документація,яка регламентує роботу вчителя.
1.Програма з предмета.
2.Календарний план.
3.Поурочні плани.
4.Дидактичний матеріал.Матеріал для контролю знань.
5.Тексти варіантів контрольних робіт.
6.Інструкції для контрольних робіт.
7.Тексти тренувальних прикладів і завдань для екзаменів.
8.Екзаменаційні білети.
9.Тести з предмета.
10.Матеріали для підготовки до вступних екзаменів.
11.Матеріали перспективного педагогічного досвіду.
12.Методичні рекомендації щодо вивчення предмета.
13.Методичні розробки вчителів.
14.Критерії оцінювання знань учнів.
Вивчення іноземних мов у 2021/2022 н.р.здійснюватиметься за декількома Державними стандартами та типовими освітніми програмами,а саме:
-для учнів 1-4 класів- за новим Державним стандартом початкової освіти,затвердженим Постановою КМУ від 21.02.2018 N 87,Типовою освітньою програмою,розробленою під керівництвом О.Я.Савченко та Типовою освітньою програмою,розробленою під керівництвомР.Б.Шияна;
- для учнів 5-9 класів – за Державним стандартом базової та повної
загальної середньоїосвіти,затвердженим Постановою КМУ від 23.11.2011
N 1392 та Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти II ступеня ( базова середня освіта), розробленою на виконання Закону України «Про освіту» та затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 N 408;
-для учнів 10-11 класів -за Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти,затвердженого Постановою КМУ від 23.11.2011 N 1392 та Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти III ступеня ( профільна середня освіта),розробленою на виконання Закону України « Про освіту» і затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 N 407.
Відповідно до нового Закону України Типова освітня програма визначає: загальний обсяг навчального навантаження; орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів,факультативів,курсів за вибором тощо,зокрема їх інтеграції,а також логічної послідовності їх вивчення,які подані в рамках навчальних планів.Як і в попередні роки,заклад освіти має право вибору щодо вивчення другої іноземної мови.Рішення про запровадження вивчення другої іноземної мови приймається закладом освіти залежно від умов для такого вивчення самостійно.
Типові освітні програми з іноземних мов містять низку тем і питань,що безпосередньо пов’язані з проблематикою інтегрованих змістових ліній.
Програми не обмежують смислове та лінгвістичне наповнення інтегрованих змістових ліній,а лише пропонують орієнтовні шляхи їх реалізації.Вчителі можуть наповнити новим міжпредметним змістом й інші теми,створювати альтернативні можливості для поєднання різних знань та умінь,а також навчальних методів із метою формування ключових життєвих умінь та досягнення цілісності навчальної програми й освітнього процесу відповідно до потреб певного класу.
Ведення шкільної документації
Відповідно до загальних вимог до ведення класного журналу,записи в журналі ведуться державною мовою.З іноземних мов частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою вивчення предмета.Зошити підписуються іноземною мовою,яка вивчається.
Учнівські зошити,в яких виконуються класні та домашні роботи з іноземних мов,перевіряються:у 2-4 класах-після кожного уроку в усіх учнів із виставленням оцінок та виправлення помилок;у 5-9-х класах-один раз на тиждень; у 10-11-х класах- перевіряються найважливіші роботи один раз намісяць.Результати перевірки робочих зошитів не враховуються при виставленні тематичного або семестрового балу.
До виправлення помилок у письмових роботах вчителі можуть підходити диференційовано,враховуючи вікові особливості учнів та рівень сформованості відповідного уміння у конкретного учня/учениці:виправляти помилки власноруч;підкреслювати слово/вираз тощо з помилкою;підкреслювати саму помилку з метою самостійного виправлення її учнем/ученицею;позначитирядок,в якому єпомилка,на полях з метою самостійного пошуку та виправлення помилки учнями.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов у системі загальної освіти ( 5-11 класи )
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне,тематичне,семестрове,річне оцінювання та підсумкова державна атестація.Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення,яких щойно навчили,тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання й виставляється єдиний тематичний бал.Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання,говоріння,читання,письмо).
Основна функція поточного контролю-навчальна.Запитання,завдання,тести спрямовані на закріплення вивченого матеріалу і повторення пройденого,тому індивідуальні форми доцільно поєднувати із фронтальною роботою групи.
Тематичне оцінювання проводиться на основі поточного.Окремого оцінювання для виставлення тематичних оцінок не пепедбачено.
Важливою ланкою в системі контролю є семестровий контроль,що проводиться періодично з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу в обсязі навчальних тем,розділів семестру й підтвердження результатів поточних балів,отриманих учнями раніше.Семестровий контроль проводиться двічі на рік.
Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програми,охоплюють найбільш актуальні розділи й теми вивченогоматеріалу,розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості,що дозволяє реалізувати диференційований підхід до навчання.Семестровий контроль проводиться за всіма мовленнєвими вміннями.
Контроль може бути комплексним і проводитись у формітестування.Оцінка за семестр ставиться на основі поточного оцінювання ( тематичного ) та оцінок контролю мовленнєвих умінь.
Використані джерела
1.Державний стандарт базової середньої освіти.Державністандарти.Міністерство освіти і науки України.[Електронний ресурс]: від 30 вересня 2020 р.N 898.-Режимдоступу:https://bit.ly/3BjwHiL
2.Кушнір А.С.Переваги та недоліки використанняSmart-технологій у навчанні іноземних мов.
3.Москаль О.В.Діяльнісний підхід як основа організації освітнього процесу у початковій школі.-Режим доступу:Діяльнісний підхід як основа організації освітнього процесу в початковій школі (vseosvita.ua)