Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об’єднання практичних психологів, соціальних педагогів, логопеда

Дата: 20.05.2021 10:30
Кількість переглядів: 394

Звіт про роботу практичного психолога КЗ «Дошкільний навчальний заклад ясла-садок «Сонечко» за 2020-2021 н. р.

 

Мартинюк Тетяна Олександрівна,

практичний психолог

КЗ «Дошкільний навчальний заклад

ясла-садок «Сонечко»

Острожецької сільської ради

 

У 2020-2021 н. р. психологічна служба закладу працювала над проблемною темою: «Сприяння формуванню життєвих компетентностей дошкільників та психологічної культури педагогів і батьків відповідно до цілей і завдань оновленої системи освіти».

З метою реалізації теми, мети та поставлених завдань проведено наступні заходи:

Діагностика

Діагностика адаптації новоприбулих дітей до умов ДНЗ: анкетування батьків  групи раннього віку «Чи готова Ваша дитина до вступу в дошкільний заклад?», анкетування батьків групи молодшого дошкільного віку «Як дитина адаптується до дитячого садка?» (протягом вересня 2020 р.);

спостереження за проявами поведінки дітей із фіксацією результатів у груповому листку адаптації (протягом вересня-жовтня 2020 р.); анкетування вихователів «Визначення емоційного благополуччя дитини в групі дитячого садка» (з 19 по 23 жовтня 2020 р.).

         Діагностика пізнавальної сфери дошкільнят групи середнього дошкільного віку за методиками: «Що тут зайве?», «Лабіринт», «Знайди та викресли», «Сонце в кімнаті» (протягом листопада 2020р.).

         Діагностика емоційної сфери дошкільнят групи молодшого дошкільного віку: за методиками: «Мій настрій», «Тест тривожності», «Методика вивчення емоційного стану (опитувальник для батьків)» (протягом лютого 2021 р.).

        

         Профілактика

         З метою профілактики дезадаптації розроблено рекомендації для батьків та педагогів «Як допомогти дитині адаптуватися до дитячого садка» (вересень 2020 р.)

          З метою профілактики шкідливих звичок проведено та заплановано заняття, у різновікових групах, програми «Профілактичний мінімум щодо шкідливих звичок для роботи з дітьми дошкільного віку» (з 19 по 23 жовтня 2020р., з 17 по 21 травня 2021 р.).

          З метою профілактики конфліктів серед дітей надано рекомендації батькам та педагогам «Дружба як цінність, або Як навчити дитину контактувати з однолітками (листопад 2020 р.)

          З метою профілактики насильства у родині надано рекомендації  для батьків «Що не можна забороняти дитині» (вайбер-спільнота для батьків, 10.12.2020 р).

         З метою профілактики суїциду проведено групову консультацію для педагогів «Як допомогти дитині при загрозі суїциду» (січень 2021 р.).

          З метою профілактики булінгу в освітньому середовищі надано рекомендації батькам та проведено групова консультація для педагогів «Стоп булінг» (березень-квітень 2021р.)

Корекція

З дітьми раннього та молодшого дошкільного віку, які потребували уваги в адаптаційний період проведено заняття корекційної програми «Ігри з мишеням Піком» (листопад 2020 р.).

За результатами діагностики пізнавальної сфери у групі середнього дошкільного віку проведено «Корекційні заняття психолога з дітьми 4-6 років. Пам'ять. Увага. Мислення. Уява.» (грудень 2020).

Проведено психологічні заняття з дітьми старшого дошкільного віку «Перші кроки до школи» (лютий-квітень 2021).

Проводяться корекційно-розвивальні заняття «Психологічні перлинки для кожної дитинки» з дошкільнятами середнього дошкільного віку (з листопада 2020р., щовівторка).

Згідно з рекомендаціями ІРЦ проводяться індивідуальні корекційно-розвивальні заняття з дитиною з особливими освітніми потребами (з грудня 2020 р.).

Консультування

Проведено групові консультації:

«Як допомогти дитині адаптуватися до дитячого садка» (педагоги, вересень 2020р.);

«Протидія та реагування на випадки насильства» (педагоги, грудень 2020р.);

«Ознайомлення дитини зі школою: поради батькам» (батьки, вайбер-спільнота, січень 2021р.);

«Особливі діти: розпізнати, зрозуміти, підтримати та сприяти розвитку» (педагоги, лютий 2021р.);

та інші індивідуальні та групові консультації для педагогів та батьків з питань розвитку, виховання дошкільнят.

Просвіта

Протягом 2020-2021н.р. психологічною службою було розроблено перелік психологічних рекомендацій для педагогів та батьків, серед них: «Рекомендації щодо організації оптимальної поведінки педагога в умовах дистанційної роботи», «Як потурбуватися про психічне здоров'я Вашої дитини», «Слова, які важливо казати дітям?», «Інтимність та безпека. Як говорити з дітьми про Це?», «Щоб уберегти дитину від сексуального насильства», «Дорослим слід насторожитися, якщо дитина…», «Як зняти статичне і психоемоційне напруження у дитини», «6 вправ, щоб прокачати емоційний інтелект дитини», «Три сходинки до школи: поради для батьків  майбутніх першокласників», «Освіта для сталого розвитку: поради педагогам», «Рекомендації вихователю, у групі якого навчається дитина із особливими потребами», «Ознаки аутизму», «Як розпізнати ознаки аутизму у дитини», «Дитина – не товар! або Протидій торгівлі дітьми»

Проведено консультації для педагогів та батьків з елементами тренінгу: «Нав’язливі дії дитини: як реагувати й що робити», «Роль емоцій у житті дошкільняти. Як розвивати емоційну сферу дитини. Що таке «емоційний інтелект».», «Тривожна дитина: як розпізнати та чим зарадити (допомогти)».

Також розроблено та проведено тренінгові заняття з педагогами: «Ефективність використання інноваційних методик для підготовки дітей старшого дошкільного віку до школи», «Адаптація дітей до умов дошкільного закладу», семінар-практикум для батьків: «Збереження та зміцнення психічного здоров'я дитини», круглий стіл на педагогічній раді (листопад) на тему: «Сенсорний розвиток: забезпечуємо системність та індивідуальну спрямованість», виступ на педагогічній раді (березень) на тему: «Проблеми організації ігрової діяльності в сучасному дошкільному закладі».

Працюю над систематизацією занять «Росту та розвиваюся» для дошкільнят старшого дошкільного віку, які проводжу раз у тиждень.

З метою підвищення професійного рівня, на освітній платформі EdEra практичним психологом пройдено Онлайн-курс для вчителів початкової школи, ще проходиться курс «Робота вчителів початкових класів з дітьми із особливими освітніми потребами». На платформі Prometeus пройдено курс «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти», вебінари: На Урок «Навички ефективної комунікації вчителів для успішної взаємодії з учнями та їх батьками», Всеосвіта «Як пережити стрес правильно: стратегії реагування та вікові особливості», «Як обрати стиль спілкування з дитиною в умовах сьогодення. Прийоми ефективної взаємодії».

Троє  дошкільників взяли участь у весняній олімпіаді на Всеосвіті «Логіка» (дошкільнята 5-6 років): одна учасниця зайняла І-ше місце, один учасник – ІІІ-тє місце.

Створено вайбер-групу для педагогів закладу, вайбер-спільноту для батьків. Працюємо над наповненням сторінки «Кабінет психолога» на сайті закладу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь