Матеріали засідання №4 методичного об’єднання практичних психологів, соціальних педагогів, логопеда
Звіт про роботу практичного психолога КЗ «Дошкільний навчальний заклад ясла-садок «Сонечко» за 2020-2021 н. р.
Мартинюк Тетяна Олександрівна,
практичний психолог
КЗ «Дошкільний навчальний заклад
ясла-садок «Сонечко»
Острожецької сільської ради
У 2020-2021 н. р. психологічна служба закладу працювала над проблемною темою: «Сприяння формуванню життєвих компетентностей дошкільників та психологічної культури педагогів і батьків відповідно до цілей і завдань оновленої системи освіти».
З метою реалізації теми, мети та поставлених завдань проведено наступні заходи:
Діагностика
Діагностика адаптації новоприбулих дітей до умов ДНЗ: анкетування батьків групи раннього віку «Чи готова Ваша дитина до вступу в дошкільний заклад?», анкетування батьків групи молодшого дошкільного віку «Як дитина адаптується до дитячого садка?» (протягом вересня 2020 р.);
спостереження за проявами поведінки дітей із фіксацією результатів у груповому листку адаптації (протягом вересня-жовтня 2020 р.); анкетування вихователів «Визначення емоційного благополуччя дитини в групі дитячого садка» (з 19 по 23 жовтня 2020 р.).
Діагностика пізнавальної сфери дошкільнят групи середнього дошкільного віку за методиками: «Що тут зайве?», «Лабіринт», «Знайди та викресли», «Сонце в кімнаті» (протягом листопада 2020р.).
Діагностика емоційної сфери дошкільнят групи молодшого дошкільного віку: за методиками: «Мій настрій», «Тест тривожності», «Методика вивчення емоційного стану (опитувальник для батьків)» (протягом лютого 2021 р.).
Профілактика
З метою профілактики дезадаптації розроблено рекомендації для батьків та педагогів «Як допомогти дитині адаптуватися до дитячого садка» (вересень 2020 р.)
З метою профілактики шкідливих звичок проведено та заплановано заняття, у різновікових групах, програми «Профілактичний мінімум щодо шкідливих звичок для роботи з дітьми дошкільного віку» (з 19 по 23 жовтня 2020р., з 17 по 21 травня 2021 р.).
З метою профілактики конфліктів серед дітей надано рекомендації батькам та педагогам «Дружба як цінність, або Як навчити дитину контактувати з однолітками (листопад 2020 р.)
З метою профілактики насильства у родині надано рекомендації для батьків «Що не можна забороняти дитині» (вайбер-спільнота для батьків, 10.12.2020 р).
З метою профілактики суїциду проведено групову консультацію для педагогів «Як допомогти дитині при загрозі суїциду» (січень 2021 р.).
З метою профілактики булінгу в освітньому середовищі надано рекомендації батькам та проведено групова консультація для педагогів «Стоп булінг» (березень-квітень 2021р.)
Корекція
З дітьми раннього та молодшого дошкільного віку, які потребували уваги в адаптаційний період проведено заняття корекційної програми «Ігри з мишеням Піком» (листопад 2020 р.).
За результатами діагностики пізнавальної сфери у групі середнього дошкільного віку проведено «Корекційні заняття психолога з дітьми 4-6 років. Пам'ять. Увага. Мислення. Уява.» (грудень 2020).
Проведено психологічні заняття з дітьми старшого дошкільного віку «Перші кроки до школи» (лютий-квітень 2021).
Проводяться корекційно-розвивальні заняття «Психологічні перлинки для кожної дитинки» з дошкільнятами середнього дошкільного віку (з листопада 2020р., щовівторка).
Згідно з рекомендаціями ІРЦ проводяться індивідуальні корекційно-розвивальні заняття з дитиною з особливими освітніми потребами (з грудня 2020 р.).
Консультування
Проведено групові консультації:
«Як допомогти дитині адаптуватися до дитячого садка» (педагоги, вересень 2020р.);
«Протидія та реагування на випадки насильства» (педагоги, грудень 2020р.);
«Ознайомлення дитини зі школою: поради батькам» (батьки, вайбер-спільнота, січень 2021р.);
«Особливі діти: розпізнати, зрозуміти, підтримати та сприяти розвитку» (педагоги, лютий 2021р.);
та інші індивідуальні та групові консультації для педагогів та батьків з питань розвитку, виховання дошкільнят.
Просвіта
Протягом 2020-2021н.р. психологічною службою було розроблено перелік психологічних рекомендацій для педагогів та батьків, серед них: «Рекомендації щодо організації оптимальної поведінки педагога в умовах дистанційної роботи», «Як потурбуватися про психічне здоров'я Вашої дитини», «Слова, які важливо казати дітям?», «Інтимність та безпека. Як говорити з дітьми про Це?», «Щоб уберегти дитину від сексуального насильства», «Дорослим слід насторожитися, якщо дитина…», «Як зняти статичне і психоемоційне напруження у дитини», «6 вправ, щоб прокачати емоційний інтелект дитини», «Три сходинки до школи: поради для батьків майбутніх першокласників», «Освіта для сталого розвитку: поради педагогам», «Рекомендації вихователю, у групі якого навчається дитина із особливими потребами», «Ознаки аутизму», «Як розпізнати ознаки аутизму у дитини», «Дитина – не товар! або Протидій торгівлі дітьми»
Проведено консультації для педагогів та батьків з елементами тренінгу: «Нав’язливі дії дитини: як реагувати й що робити», «Роль емоцій у житті дошкільняти. Як розвивати емоційну сферу дитини. Що таке «емоційний інтелект».», «Тривожна дитина: як розпізнати та чим зарадити (допомогти)».
Також розроблено та проведено тренінгові заняття з педагогами: «Ефективність використання інноваційних методик для підготовки дітей старшого дошкільного віку до школи», «Адаптація дітей до умов дошкільного закладу», семінар-практикум для батьків: «Збереження та зміцнення психічного здоров'я дитини», круглий стіл на педагогічній раді (листопад) на тему: «Сенсорний розвиток: забезпечуємо системність та індивідуальну спрямованість», виступ на педагогічній раді (березень) на тему: «Проблеми організації ігрової діяльності в сучасному дошкільному закладі».
Працюю над систематизацією занять «Росту та розвиваюся» для дошкільнят старшого дошкільного віку, які проводжу раз у тиждень.
З метою підвищення професійного рівня, на освітній платформі EdEra практичним психологом пройдено Онлайн-курс для вчителів початкової школи, ще проходиться курс «Робота вчителів початкових класів з дітьми із особливими освітніми потребами». На платформі Prometeus пройдено курс «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти», вебінари: На Урок «Навички ефективної комунікації вчителів для успішної взаємодії з учнями та їх батьками», Всеосвіта «Як пережити стрес правильно: стратегії реагування та вікові особливості», «Як обрати стиль спілкування з дитиною в умовах сьогодення. Прийоми ефективної взаємодії».
Троє дошкільників взяли участь у весняній олімпіаді на Всеосвіті «Логіка» (дошкільнята 5-6 років): одна учасниця зайняла І-ше місце, один учасник – ІІІ-тє місце.
Створено вайбер-групу для педагогів закладу, вайбер-спільноту для батьків. Працюємо над наповненням сторінки «Кабінет психолога» на сайті закладу.