Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 вчителів суспільних дисциплін

Дата: 16.04.2021 15:22
Кількість переглядів: 259

Виступ «Сторітеллінг: вчимося розповідати історії»

                                                      

Підготувала: Кулішова О.А., вчитель історії

                                                       Острожецького ліцею ім.. Ігоря Єремеєва

                      

  Сторітеллінг – технологія створення історії та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача. У перекладі з англійської story означає історія, а  telling – розповідати. Отже, сторітеллінг – розповідь історії.

  • Гадаю, що ви погодитеся: вміння говорити, формувати власні думки – необхідні навички для кожної людини. На сьогодні володіння інформацією, її обробка, вміння чітко передавати почуття, аргументувати свою позицію – головні задачі, які стоять перед освітою.

  Сторітеллінгом зацікавлені і педагоги, і психологи, оскільки пояснення матеріалу у формі розповіді історій розвиває в учнів уяву, логіку та підвищує рівень культурної освіти. Через обмін історіями, учні та вчителі створюють правильні і більш якісні стосунки.

   Види сторітеллігну:

Культурний – розповідь про цінності, моральність, вірування;

Соціальний – розповідь людей один про одного ( історії з життя відомих людей, що стане прикладом для побудови свого життя)

Міфи, легенди – вони відображають культуру й нагадують нам, чого в житті потрібно уникати, аби бути щасливим;

Джамп історії – історії про містичних істот, коли кінець неочікуваний;

Сімейний – сімейні легенди, які мають повчальний характер і передаються з покоління в покоління і мають повчальний характер;

Дружні – ці історії обєднують друзів певним досвідом, який пережили разом;

Особистий – особисті історії про власний досвід та переживання (найтяжчий вид сторітеллінгу).

 

                                      Основні функції сторітеллінгу:

  • Мотиваційна – переконати учнів, надихнути їх;
  • Обєднуюча – є інструментом розвитку дружніх стосунків
  • Комунікативна – історії, які здатні підвищити ефективність спілкування на різних рівнях
  • Інструмент впливу – дозволяє без наказово впливати на учнів.

 

Сучасне підростаюче покоління спілкується переважно у віртуальному світі, тому реальне спілкування стає мистецтвом, якому потрібно навчати знову. Для  цього  і підходить цей метод «сторітеллігну».

    Нам дуже швидко і надовго запам’ятовуються сюжети фільмів чи книг, телешоу, але при цьому вивчення лекції перетворюється на справжні тортури. Сьогодні перед нами постає питання: Як зацікавити слухача і утримати увагу.

 

Наприклад:             

 І варіант

Сандвіч – це вид бутерброду. Складається з двох, або більше шматків булки і одного чи декількох шарів м’яса. Перше вживання терміну датується 1762 роком.

ІІ варіант

  Відомий британський політик Джон Монтеню, граф Сандвіч дуже любив проводити час за грою в карти. Одного разу під час гри, яка тривала не одну годину, він не знайшов часу на перекус і наказав слузі принести мясо між двома скибочками хліба. Його друзям сподобався перекус без відриву від гри і вони замовили також хліб «по-сендвічскі».

    Що ми бачимо?

 

                    Як написати захоплюючу історію?

  1. Головне – це конвент (цікавий і корисний слухачеві) – історія повинна зачепити слухача з перших слів.
  2. наявність героя – яскравий герой, з яким будуть себе асоціювати – рушійна сила будь-якої історії (як справжній, так і вигаданий)
  3. Якісне візуальне оформлення (фотографії, презентації, ілюстрації)
  4. Нотатки  драматургії (складна ситуація)
  5. Ні! Монотонності!
  6. Деталі і емоції (насичена життям) викликати щирі емоції
  7. Висновок – мораль

 

                             


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь