Матеріали засідання №4 методичного об’єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури
Круглий стіл:аналіз роботи методичного об’єднання,орієнтовне планування на наступний навчальний рік.
Лук’янець Віта Василівна,
керівник методичного об’єднання,
вчитель української мови та літератури
Острожецького ліцею імені І. Єремеєва
Методичне об’єднання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури у 2020-2021 навчальному році працювало над проблемною темою ««Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах». Всі засідання були проведені в онлай-режимі на платформі Google meet
На першому засіданні було проведено інструктивно-методичну нараду, на якій ознайомлено вчителів з організацією навчально-виховного процесу філологічної освіти учнів у 2020-2021 навчальному році. Також опанували практичними навичками та рекомендаціями, переглянувши вебінар Лариси Ціпов’яз «15+ідей як організувати коригувальне навчання у вересні?».
Друге засідання провели на тему «Дистанційне навчання – важлива складова якісної освіти». Члени об’єднання прослухали виступ Гордійчук Н.П. «Сучасні платформи для дистанційного навчання та їх використання в освітньому процесі як необхідна умова для забезпечення ефективного навчання учнів у контексті НУШ», а також у форматі чату (круглий стіл) обмінялися досвідом про те, які хто здобув навички, опановуючи сучасні платформи для дистанційного навчання. Члени методичного об’єднання поповнили свою методичну скарбничку новинками педагогічної та методичної літератури з даної теми.
Третє засідання провели на тему «ЗНО з української мови та літератури – це результат плідної праці вчителів та учнів», адже підвищення продуктивності навчання стало необхідною умовою, особливо для школярів Рівненщини. Цікавим та інформаційним був методичний діалог «Обговорення матеріалів ЗНО з української мови та літератури», а саме: було проведено аналіз завдань ЗНО за 2019-2020 навчальний рік та обговорено зміни щодо формату ЗНО у 2021 році (Ващук Н.В.) Пізнавальними були виступи під час методичного практикуму, адже вчителі(Тонего Ю.В., Гульт С.В., Птушинська Л.Г..Турок Т.М., Дмитрук В.В.) провели невеличкі майстер-класи «Я роблю це так…» і поділилися практичними вміннями з використання тестових та інших інноваційних технологій на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури, які в свою чергу сприяли б кращій підготовці здобувачів освіти до складання іспиту у форматі ЗНО. Також цінні поради дала Мосійчук Ю.С., яка за допомогою презентації доступно проінформувала , як краще підготувати учнів до написання власного висловлювання ,поділилася практичним досвідом успішної підготовки учнів до ЗНО. Вчителі-філологи, які атестуються, прозвітували про свою роботу в міжатестаційний період. Знову ж члени методичного об’єднання ознайомились з новинками педагогічної та методичної літератури з даної теми, яку підготувала вчителька Гордійчук Н.П.
Хотілося б зазначити і про плідну співпрацю між філологами у зв’язку з карантинними заходами, пов’язаними з Ковід-19,адже створена у Вайбері група «МО вчителів-філологів», у якій вчителі спілкувалися між собою, ділилися новинками, консультувалися та готувалися до практичного проведення засідань,була ефективним джерелом обміну інформації.
На четвертому онлайн-засіданні опрацювали тему «Формування у вчителів ІКТ-грамотності й уміння працювати з інформацією у процесі викладання української мови та літератури,зарубіжної літератури»,зокрема керівник МО поділилась досвідом співпраці та навчання під час участі у проєкті від IREX «Вивчай та розрізняй», практично спробували на майстер-класі апробувати вправи з медіаграмотності,які презентувала Лукянець В.В із збірника «Вправи, які розвивають навички інфомедійної грамотності» ,також опрацювали методичний кейс «Як створити власний відео урок чи провести вебінар?»(вчитель Ярощук Т.Л.) та знову ж у формі чату обмінялися досвідом та інструментарієм «Я створюю відео урок так…». Вчитель Лежнюк А.Д. рекомендувала певний список новинок педагогічної та навчально-методичної літератури з вище вказаної теми МО. На завершення провели у формі круглого стола (чат)аналіз роботи МО та внесли свої пропозиції й поради щодо планування на наступний рік, створивши проект плану роботи методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури на наступний 2021-2022 навчальний рік.
Впродовж навчального року надавалися індувідуальні та групові консультації членам методичного об’єднання.