Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів природничого циклу

Дата: 17.03.2021 17:04
Кількість переглядів: 432

МЕТОДИЧНИЙ ТРЕНІНГ. Шляхи впровадження наскрізних ліній у викладанні предметів природничого циклу. Сучасний урок.

   Давидюк Тетяна Павлівна,

вчитель біології та хімії

Малинської філії І-ІІ ступенів

Острожецького ліцею імені І. Єремеєва

     Мета тренінгу:  розширити знання педагогічного колективу про сучасні форми і методи навчання і на основі цієї інформації формувати в педагогів навички ефективної взаємодії з учнями;   підтримати педагогічні пошуки, творчу ініціативу вчителів, впровадження наскрізних ліній. 

Форма проведення: методичний тренінг.

Тренер: вчитель

Учасники: вчителі.

1. ТРЕНІНГ «НАШІ ОЧІКУВАННЯ» «ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТРЕНІНГУ».

Т р е н е р :   

-          назвати своє ім’я – позитивні риси, які починаються з літери

-          та улюблену квітку, яка асоціюється з вашими рисами.

2. ТРЕНІНГ «ПРАВИЛА ДЛЯ ГРУПИ»

Т р е н е р.  Повторимо правила роботи в групах.

Ø      Говорити по черзі.                            Бути доброзичливим.   

   Слухати і чути.                                  Бути активним.                     

          Бути толерантними.                          Уміти слухати інших.

Ø      Висловлюватися стисло.                  Бути тут і зараз.

Ø      Бути позитивними.

3. ТРЕНІНГ «БУКЕТ ОЧІКУВАНЬ»

Т р е н е р. Правила вибрані, можна братися за роботу. Що ж нам дасть сьогоднішня наша зустріч? Необхідно вирізати  з кольорового паперу квітку, з якою ви себе асоціюєте.

4. ТРЕНІНГ «АСОЦІАТИВНИЙ РЯД» - «Маю свою думку» (асоціації).

Тренер. Урок (традиційно) – це форма організації діяльності постійного складу викладачів та учнів у конкретний період часу, що систематично використовується для вирішення задач навчання, виховання та розвитку учнів

Ø     Що таке сучасний урок?

Ø     Що надає сучасності року?

Ø     Чим сьогоднішній урок відрізняється від вчорашнього?

Т р е н е р. Кожна група повинна записати характерні ознаки сучасного уроку на основі перших літер поняття «сучасний урок».

5. ТРЕНІНГ «ПРОЕКТ «СУЧАСНИЙ УРОК. ЯКИЙ ВІН?»

Тренер. Сучасний урок – урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними... 

1. Постулати, закладені в основі нової технології уроку.

Ø     Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній діяльності вчителя і учня».

Ø     Другий: «Урок є частиною життя дитини».

Ø     Третій: «Людина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу».   

2. Характеристика сучасного уроку

Ø     на сучасному уроці немає місця нудьзі, страху і злості від безсилля,

Ø     на сучасному уроці панує атмосфера інтересу, довіри і співробітництва,

Ø     на сучасному уроці є місце кожній дитині, тому що сучасний урок-запорука його успіху в майбутньому!                                                         

3. Загальнопедагогічні вимоги до уроку

Ø     Пріорітет особистості учня

Ø     Урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів

Ø     Орієнтація на процес навчання

Ø     Емоційно-актуальний фон навчання

Ø     Педагогічний такт

Ø     Пізнавальна самостійність учнів

  • Впровадження наскрізних ліній на уроці

4. Освітні вимоги до уроку

Ø     Цілеспрямованість уроку.

Ø     Раціоналізація й диференціація інформаційного наповнення уроку: науковість та структурування змісту.

Ø      Обґрунтований вибір засобів, методів і прийомів, орієнтованих на навчання, що розвиває особистість.

Ø     Оптимальне сполучення репродуктивних і продуктивних методів навчання (проблемний, частково-пошукові, дослідницький);

Ø     Діалогічність методів, орієнтація їх на самостійність і активність учнів у процесі навчання.

Ø     Розмаїтість форм організації навчальної діяльності учнів.

Ø     Варіативний підхід до формування структури уроку.
Реалізація на уроці в оптимальному співвідношенні всіх дидактичних принципів і правил з них що випливають.

5. Психологічні вимоги до уроку

Ø     Урахування психологічних особливостей кожного учня

Ø     Нормальний психологічний стан і позитивний емоційний настрій викладача та учнів

Ø     Вимогливість і доброзичливість викладача до учнів

Ø     Педагогічна етика і психологічний такт

6. Гігієнічні вимоги до уроку

Ø     Температурний режим

Ø                 Освітлення класного приміщення

Ø                 Провітрювання

Ø                 Відповідність навчальних меблів

Ø                 Чергування видів навчальної роботи

Ø                 Запобігання перевантаженню, стомлюваності учнів

 

7. Виховні вимоги до уроку

Ø     Розвиток умінь творчого характеру

Ø     Розвиток мови, мислення,  пам'яті,  сенсорної сфери, рухової сфери, розвиток пізнавального інтересу й допитливості. 

Ø     Формування й розвиток загально-навчальних умінь і навичок

Ø     Вивчення й оцінювання рівня розвитку й психологічних особливостей учнів, проектування «зони найближчого розвитку».

6. ТРЕНІНГ. Практичний блок

Критерії ефективності сучасного уроку, від учня; що залежать від учителя

«Створення  міні проекту».

7. ТРЕНІНГ  «САМОАНАЛІЗ УРОКУ»

-Завдання:   Пропоную вам  поділитися з колегами своїми думками щодо самоаналізу уроку.

8. ТРЕНІНГ. Руханка.
9. ТРЕНІНГ. Рефлексія. Релаксія.

 

Метод «Прес» 
Сьогодні мене вразило… 
Сьогодні мені згадалося… 

 Тренер:        « У кожній людині є сонце, треба тільки дати йому можливість світити»: казав Сократ.

10. ТРЕНІНГ. Віночок побажань.  (по черзі)

   Дякую за увагу !

За матеріалами  Нестерук Т.М, вчителя біології та хімії


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь