Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів природничого циклу

Дата: 17.03.2021 17:04
Кількість переглядів: 409

МЕТОДИЧНИЙ ТРЕНІНГ. Шляхи впровадження наскрізних ліній у викладанні предметів природничого циклу. Сучасний урок.

   Давидюк Тетяна Павлівна,

вчитель біології та хімії

Малинської філії І-ІІ ступенів

Острожецького ліцею імені І. Єремеєва

     Мета тренінгу:  розширити знання педагогічного колективу про сучасні форми і методи навчання і на основі цієї інформації формувати в педагогів навички ефективної взаємодії з учнями;   підтримати педагогічні пошуки, творчу ініціативу вчителів, впровадження наскрізних ліній. 

Форма проведення: методичний тренінг.

Тренер: вчитель

Учасники: вчителі.

1. ТРЕНІНГ «НАШІ ОЧІКУВАННЯ» «ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТРЕНІНГУ».

Т р е н е р :   

-          назвати своє ім’я – позитивні риси, які починаються з літери

-          та улюблену квітку, яка асоціюється з вашими рисами.

2. ТРЕНІНГ «ПРАВИЛА ДЛЯ ГРУПИ»

Т р е н е р.  Повторимо правила роботи в групах.

Ø      Говорити по черзі.                            Бути доброзичливим.   

   Слухати і чути.                                  Бути активним.                     

          Бути толерантними.                          Уміти слухати інших.

Ø      Висловлюватися стисло.                  Бути тут і зараз.

Ø      Бути позитивними.

3. ТРЕНІНГ «БУКЕТ ОЧІКУВАНЬ»

Т р е н е р. Правила вибрані, можна братися за роботу. Що ж нам дасть сьогоднішня наша зустріч? Необхідно вирізати  з кольорового паперу квітку, з якою ви себе асоціюєте.

4. ТРЕНІНГ «АСОЦІАТИВНИЙ РЯД» - «Маю свою думку» (асоціації).

Тренер. Урок (традиційно) – це форма організації діяльності постійного складу викладачів та учнів у конкретний період часу, що систематично використовується для вирішення задач навчання, виховання та розвитку учнів

Ø     Що таке сучасний урок?

Ø     Що надає сучасності року?

Ø     Чим сьогоднішній урок відрізняється від вчорашнього?

Т р е н е р. Кожна група повинна записати характерні ознаки сучасного уроку на основі перших літер поняття «сучасний урок».

5. ТРЕНІНГ «ПРОЕКТ «СУЧАСНИЙ УРОК. ЯКИЙ ВІН?»

Тренер. Сучасний урок – урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними... 

1. Постулати, закладені в основі нової технології уроку.

Ø     Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній діяльності вчителя і учня».

Ø     Другий: «Урок є частиною життя дитини».

Ø     Третій: «Людина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу».   

2. Характеристика сучасного уроку

Ø     на сучасному уроці немає місця нудьзі, страху і злості від безсилля,

Ø     на сучасному уроці панує атмосфера інтересу, довіри і співробітництва,

Ø     на сучасному уроці є місце кожній дитині, тому що сучасний урок-запорука його успіху в майбутньому!                                                         

3. Загальнопедагогічні вимоги до уроку

Ø     Пріорітет особистості учня

Ø     Урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів

Ø     Орієнтація на процес навчання

Ø     Емоційно-актуальний фон навчання

Ø     Педагогічний такт

Ø     Пізнавальна самостійність учнів

  • Впровадження наскрізних ліній на уроці

4. Освітні вимоги до уроку

Ø     Цілеспрямованість уроку.

Ø     Раціоналізація й диференціація інформаційного наповнення уроку: науковість та структурування змісту.

Ø      Обґрунтований вибір засобів, методів і прийомів, орієнтованих на навчання, що розвиває особистість.

Ø     Оптимальне сполучення репродуктивних і продуктивних методів навчання (проблемний, частково-пошукові, дослідницький);

Ø     Діалогічність методів, орієнтація їх на самостійність і активність учнів у процесі навчання.

Ø     Розмаїтість форм організації навчальної діяльності учнів.

Ø     Варіативний підхід до формування структури уроку.
Реалізація на уроці в оптимальному співвідношенні всіх дидактичних принципів і правил з них що випливають.

5. Психологічні вимоги до уроку

Ø     Урахування психологічних особливостей кожного учня

Ø     Нормальний психологічний стан і позитивний емоційний настрій викладача та учнів

Ø     Вимогливість і доброзичливість викладача до учнів

Ø     Педагогічна етика і психологічний такт

6. Гігієнічні вимоги до уроку

Ø     Температурний режим

Ø                 Освітлення класного приміщення

Ø                 Провітрювання

Ø                 Відповідність навчальних меблів

Ø                 Чергування видів навчальної роботи

Ø                 Запобігання перевантаженню, стомлюваності учнів

 

7. Виховні вимоги до уроку

Ø     Розвиток умінь творчого характеру

Ø     Розвиток мови, мислення,  пам'яті,  сенсорної сфери, рухової сфери, розвиток пізнавального інтересу й допитливості. 

Ø     Формування й розвиток загально-навчальних умінь і навичок

Ø     Вивчення й оцінювання рівня розвитку й психологічних особливостей учнів, проектування «зони найближчого розвитку».

6. ТРЕНІНГ. Практичний блок

Критерії ефективності сучасного уроку, від учня; що залежать від учителя

«Створення  міні проекту».

7. ТРЕНІНГ  «САМОАНАЛІЗ УРОКУ»

-Завдання:   Пропоную вам  поділитися з колегами своїми думками щодо самоаналізу уроку.

8. ТРЕНІНГ. Руханка.
9. ТРЕНІНГ. Рефлексія. Релаксія.

 

Метод «Прес» 
Сьогодні мене вразило… 
Сьогодні мені згадалося… 

 Тренер:        « У кожній людині є сонце, треба тільки дати йому можливість світити»: казав Сократ.

10. ТРЕНІНГ. Віночок побажань.  (по черзі)

   Дякую за увагу !

За матеріалами  Нестерук Т.М, вчителя біології та хімії


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь