Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів фізичної культури, основ здоров’я та ЗУ

Дата: 24.02.2021 16:17
Кількість переглядів: 1015

Тренінг «Компетентнісний підхід до освітнього процесу як вимога сучасності»

 

Ковальчук Олена Миколаївна,

керівник методичного об’єднання

вчителів фізичної культури, основ здоров’я і ЗУ

Мета:

  • формування професійних компетентностей педагога для здійснення професійного розвитку, самовдосконалення в умовах сучасного навчання;
  • стимулювання бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень;
  • розвиток позитивної мотивації діяльності педагогічного колективу з вивчення та впровадження технологій компетентнісного навчання;
  • ознайомлення з досвідом реалізації компетентнісного підходу;
  • сприяння формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.

Завдання:

  • забезпечити учасників тренінгу знаннями нових освітніх методик;
  • розширити інформаційне коло викладачів;
  • допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти;
  • розкрити шляхи самореалізації особистості педагогів;
  • сформувати вміння командної взаємодії.

Обладнання: м’яч,різнокольорові квитки «Ліцензія на щастя» (для кожного учасника тренінгу), роздатковий матеріалдля учасників тренінгу, ватмани, маркери, мультимедійна презентація, комп’ютери, Інтернет.

Час тренінгу: 100 хв.

Хід тренінгу

Учитель – людина,

 яка може робити важкі речі легкими.

РальфВалдо Емерсон

Запрошуємо вас до участі у тренінгу, тема якого – «Компетентнісний підхід до освітнього процесу як вимога сучасності».

Гасломнашого заняття є слова відомого педагога Р. Кіосакі : «Освіта, яка не вчитьжитиуспішно в сучасномусвіті, не маєніякоїцінності. Коженіз нас приходить у життяізприродженоюздатністюжитищасливо і успішно. А ми повиннізбагатитицюздатністьзнаннями і навичками, які б допомогли нам реалізуватиїїякомогаефективніше».  

Сьогодні ми з вами спробуємо розібратися в поняттях «компетентність» та «компетенція», «компетентнісний підхід», згадаємо 10 ключових компетентностей, познайомимось з новими освітніми методиками щодо реалізації компетентнісного підходу.

Успішність будь-якого навчального заняття, подальше психо-емоційне самопочуття кожного з учасників навчального процесу, як і успішність нашої роботи залежить від того, як нас зустрінуть (з усмішкоючинедоброзичливо), відатмосфери  в аудиторії. Тому організаторнавчаннямаєдокласти максимум зусиль, щобстворити теплу, приязну атмосферу в класі. Для цьоговикористаємо метод підназвою «КриголамабоЦе–чудово!». Є різнівидиламаннякриги.  Ми ж вам пропонуємо «самопрезентацію».

Мета: познайомитиучасників, створитиумови для ефективноїпраці.

1. Вправа «Це – чудово».( 5-7хв. )

- Прошу учасників тренінгу стати у коло. Якщо це урок англійської, то учні вже знають один одного і по черзі називають якусь свою якість,уміння, талант тощо, наприклад, хобі: завдання стоїть не повторити ту саму фразу більш ніж один або два рази (залежить від кількості учасників), н-д, Ienjoy/like/ love/ adore/takepleasurein/doteon…/Iamcrazyabout/ Iamfondof/ I`mkeenon/ I`minto/ Myfavouriteactivityis

Як бачите, дану вправу можна використовувати навіть тоді, коли учасники добре знають один одного і її можна змінювати під тему уроку.

Завдання нашої гри буде трохи інакшим. Япо годинній стрілці передаю м’яч. Той, хто отримує м’яч, називає своє прізвище, ім’я, по батькові, а потім свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів. У відповідь на таке висловлювання всі присутні повинні хором відповісти «Це – чудово».І після відповіді передає м’яч далі погодинній стрілці.Так усі представляються по колу.

І так, я починаю з себе: «Я – Швецова Вікторія Савеліївна, я – Шалена (тобто дуже активна), Великодушна, Сонячна».

  1. Вправа «Незапланована подорож». (5-7хв)

Переходимо до наступної вправи. Дана вправа сприяє розвитку креативності, уяви, почуття гумору, гнучкості та оригінальності мислення. (Учасники тренінгу утворюють коло, у тренера в руках м’яч.)

Зараз я почну вправу, кинувши м’яч кому-небудь з вас, і скажу, куди потрапить отримувач м’яча. Можна направляти своїх партнерів куди завгодно – у Давню Грецію, на Південний полюс тощо. Гравець, який ловить м’яч, швидко називає три предмети, які необхідно взяти з собою, направляючись у це місце. Тож починаємо: Ви їдете на рибалку!

Або назвіть три речі, які вам будуть потрібні, коли ви… (н-д, читаєте (книга, світло, крісло); …)

Короткий висновок.

  1. Вправа «Ліцензія на щастя» (3-5 хв)

Зараз просимо вас підійти до столу і обрати квиток «Ліцензія на щастя» того кольору, який вам подобається. А тепер напишіть, будь ласка, на зворотній стороні що потрібно робити, що при цьому відчувати, про що думати, як поводитися, щоб почувати себе щасливим. (1 хвилина)

І так, тепер у кожного з вас є власна ліцензія на щастя. Відтепер кожний з вас знає, що потрібно робити, щоб бути щасливим.

Короткий висновок.

  1. Вправа «360 секунд» (12-15 хв)

Учасники діляться на команди по 5 осіб згідно кольору обраного квитка, після цього учасник з команди обирає картку з завданням: дати визначення поняттю 1)«компетентність», 2) «компетенція», 3) різниця між «компетентністю» та «компетенцією», 4)визначити шляхи формування компетентностей, 5)скласти модель компетентного педагога.

Протягом 300 секунд(5 хв.) команда готує відповідь і впродовж 60 секунд (1 хвилини)презентує її.

Короткий висновок.

  1. Вправа «Дізнайся мене» Веб-квест (10-15 хв)

Створюємо будь-який кошик з абсолютно випадковим вмістом речей.

Суть тренінгу буде полягати в тому, щоб учасник вибрав абсолютно будь-який предмет з кошика, наприклад ручка, далі він повинен проявити певну частку кмітливості що б дати максимальну інтерпретацію даного предмету, що це, звідки вона, як її створили, чому вона пише, що знадобилося для того що б вона стала писати. Таким чином ми розберемо компетентність в питаннях повсякденного побуту, так як яким би професіоналом людина не була, але вона повинна розбиратися в банальних речах, які його оточують. Далі робимо чергову пропозицію по відношенню до вибору, або ж учасник вибирає предмет усвідомлено і дивлячись в кошик, або ж закриває очі і бере довільно. Це дасть розуміння учаснику з приводу того, що він за людина, чи потрібно йому все контролювати або він довіряє інтуїції, або ж він не компетентний в питаннях хаотичних де потрібно реагувати швидко. Робота команд за комп’ютерами. Захист своєї роботи. Короткий висновок.

  1. Вправа «Асоціація» (5-7 хв)

Учасники за 120 секунд записують всі асоціації до слова «компетентність». записувати можна всі слова та словосполучення які спадають на думку. Після цього по черзі, починаючи з того у кого більше слів, озвучують свої слова, у тих, у кого є таке слово викреслюють його. Переможець той, у кого залишилось більше слів або словосполучень.

Короткий висновок.

  1. Вправа «Збери літери» (10-15 хв.)

Із групи обрати 4 особи. Вам ми приготували такі цікаві фартушки із

літерами. Я читатиму запитання, а Ваше завдання - у найкоротший час стати утакому порядку, щоб утворилося слово-відповідь.

Ознайомтеся з літерами. Час пішов!

І група (або бере участь кожна група по 2 запитання)

1. Суха трава, їдло для тварин (сіно)

2. Місце в кінотеатрі, де можна придбати квиток. (каса)

3. Її заплітають дівчата. (коса)

4. Страва з крупи і води, в казках її варять з навіть із сокири. Її хоче Маша.

(Каша)

5. Багаж, який ми тягнемо в руках, але своя не тяжка. (ноша)

6. Радіо – наше, школа – наша, вчителі -... (наші)

ІІ група

1. Білий ведмідь, що шукає друзів Півночі.(Умка)

2. Чоловіча прикраса під носом. (Вуса)

3. Буває англійська, буває німецька, а наймиліша нам - українська. (Мова)

4. Моя хресна моєму татові та мамі. (Кума)

5. Змелені зерна пшениці. (Мука)

6. Розділовий знак з хвостиком. (Кома)

Короткий висновок.

  8. Вправа «Гарячий стілець». (10 хв)  Один учасник сідає на стілець спиною до дошки, на якій написано терміни з теми. Тренер в довільному порядку показує термін, інші учасникидають йому визначення, а учасник на стільці впізнає його назву. (Наприклад, іменник, дієслово…).Короткий висновок.

  1. Вправа «Я дякую учням…» (10-15 хв)

Здобувачі освіти21 століття – це наша опора у незвіданому майбутньому, що вже стукає у двері. Іноді ці діти вражають глибиною сприйняття життя технологічної епохи. І їм дуже подобається, коли у них просять допомоги у сферах, де вони більш компетентні. Ми зупинилися на декілька моментах відчутної підтримки з боку сучасних учнів і зараз ми з вами спробуємо висловити їм за це подяку. І так, спробуємо закінчити деякі з висловів.

(Учасники тренінгу знову об’єднуються у групи за кольором свого квитка на щастя. Кожна група отримує завдання, зміст якого полягає у закінченні 4-х незавершених думок).

Я дякую поколінню 21 століття, яке навчило мене:

1. Використовувати смайлики в переписці і таким чином…(краще виражати свої емоції).

2. Частіше змінювати форми роботи на уроці, щоб…(навчання було чимось подібне на комп’ютерну гру).

3. Користуватися різноманітними комп’ютерними програмами, додатками, щоб…(говорити з своїми учнями «однією мовою»).

4. Використовувати соціальні мережі для навчання, щоб…(бути з учнями на зв’язку постійно).

Після виконання завдання представник кожної з груп озвучує результати роботи.Короткий висновок.

  1. Підведення підсумків. Вправа “Поле вражень” (5 хв.)

Учасники стають по колу та діляться враженнями від заходу. При цьому вони отримують завдання від тренера на картках і продовжують твердження:

мені найбільше сподобалося...

мені запам’яталося...

повчальним для мене було...

мене вразило...

мене засмутило...

мені не сподобалося...

я булабув розчарована...

варто булоб...

новим для мене було...

недоречним було....

мене дратувало...

 -  найбільш позитивним для мене було...

Заключне слово. Подяка за роботу.

Наше заняття добігає кінця. Ми сподіваємося, що воно залишить слід в душі кожного. А головне допоможе зрозуміти, що лише повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість,дотримання рівноправ’я врятують світ. Так ми сьогодні намагалися за допомогою практичного матеріалу ознайомити з актуальністю, ідеєю та проблемами компетентнісного навчання.

Формування компетентності учнів, тобто їх здатності мобілізувати знання у реальній життєвій ситуації – найактуальніша проблема сучасної школи. Розвиток та формування компетентностей – це результат тривалої та кропіткої роботи усіх учасників освітнього процесу (викладачів, здобувачів освіти, батьків). Тільки завдяки спільній праці можна досягти бажаного результату. Корисними можуть бути всі форми роботи. Ми сьогодні вас ознайомили з невеличкою частиною практичного матеріалу. І дуже важливим аспектом сьогоднішньої діяльності викладачів є прагнення до професійного розвитку, самовдосконалення в умовах сучасного навчання, розширення  інформаційного кола викладачів, постійного обміну професійним досвідом роботи. І ще раз хочемо наголосити, що ми допомагаємо здобувачам освіти освоїти, розвинути і вдосконалити ключові компетентності. І тоді випускник сам, власними зусиллями, розбудує своє власне життя так, щоб бути успішним і щасливим. Бо щаслива людина тоді, коли вона живе так, як того заслуговує, може і хоче.

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Баранова Н.П. Тренінги для вчителів з педагогічної майстерності. – Х.: вид. група «Основа», 2011. – 159 с.
  2. Гуменюк Л.В.Тренінги з педагогічної майстерності«Вчитель –вічний учень». – м. Рівне, 2017. – 64 с.
  3. http://www.bcsd.org.ua/index.php/461-seminar-treninh-kompetentnisnyi-pidkhid-do-osvitnoho-protsesu-iak-vymoha-suchasnosti
  4. http://berizka.zp.ua/articles/34/kompetentnisniy_pidhid_do_osvitnogo_protsesu_yak_vimoga_suchasnosti.html
  5. https://vseosvita.ua/library/trening-dla-pedagogiv-kompetentnisnij-pidhid-do-osvitnogo-procesu-ak-vimoga-sucasnosti-5519.html

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь