Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів іноземної філології Острожецької сільської ради «Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Вибір платформ для проведення уроків. Змішане навчання»
Виступ «ВИКОРИСТАННЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Підготувала Українець О.П.,
вчитель англійської мови
Острожецького ліцею імені І.Єремеєва
В 21 столітті важко уявити, що викладання та навчання іноземних мов було схоже на викладання та навчання іноземних мов в наступному столітті, але багато дослідників вважають, що в майбутньому навчання буде тісно пов’язане із змішаним навчанням. Thorne стверджує що змішане навчання може бути одним із найбільших навчальних досягнень століття, в той час як Huak і Stickler вважає, що змішане навчання може стати одним із вирішенням проблем у навчанні. Незважаючи на широке використання в області корпоративного навчання, вищої освіти і останнім часом в галузі викладання іноземної мови, багато хто стверджує, що термін змішаного навчання важко визначити (Kerres and de Witt, Oliver and Trigwell, MacDonald, Sharma and Barrett), через труднощі, що виникають із-за консенсусу якого не було досягнуто по одному остаточного визначенню. Крім того, сам термін не був повністю визначений в цих трьох параметрів, де його іноді називають "гібридним або змішаним навчанням» (Stracke); «електронним навчанням» (Shepard) або «b-навчання» (Banados). Smit і Kurthen, Hilnkelman намагаються диференціювати деякі з цих термінів, використовуючи відсотки (таблиця 1). Термін Визначення навчання на основі веб-технологій Предмети які включають мінімум використання онлайн матеріалів, таких як розміщення програми курсу та оголошення. змішане навчання Предмети які частково використовують он-лайн вправи в аудиторному навчання, але менше ніж 45 процентів аудиторних занять. гібридне навчання Предмети в який онлайн завдання заміняють 45-80 процентів аудиторних занять. он-лайн навчання Предмети в яких 80 процентів або більше навчання виконується онлайн. В своїй основі змішане навчання чи гібридне навчання складається з трьох частин:
· навчання при наявності особистого контакту студентів та викладача в формі звичайних традиційних аудиторних занять;
· самостійна робота студентів, яка включає різні види діяльності без допомоги викладача;
· онлайн навчання, яке передбачає виконання різних завдань в мережі, участь в онлайн олімпіадах та конференціях;
Змішане навчання передбачає існування двох циклів – дистанційного, тобто самостійного вивчення теоретичного матеріалу і очних сесій. Співвідношення використання в рамках змішаної форми навчання традиційної очної форми навчання і дистанційного навчання може відрізнятися і залежить від великої кількості факторів до яких відноситься:
· предметна область в якій проводиться навчання
· вік слухачів
· рівень підготовки слухачів
· інфраструктура, яка може бути використана для проведення навчання (в тому числі і технічна інфраструктура) Osguthorpe і Graham виділяють шість основних причин для використання моделей змішаного навчання в освітній сфері: покращення педагогічних підходів, доступ до навчальних матеріалів, соціальна взаємодія, персональний вибір та контроль студента; невисока вартість навчального процесу, полегшення повторення вивченого матеріалу. Marsh et al. серед переваг змішаного навчання виділяє два основних моменти: зменшення вартості навчального процесу та удосконалення викладання дисципліни у великих групах студентів. Graham виділяє три основні причини для використання змішаного навчання в системі вищої освіти: покращення педагогічних підходів, розширення доступу / гнучкість, та підвищення економічної ефективності навчання. Щодо покращення педагогічних підходів Beetham і Sharpe вводять визначення «педагогіка перш ніж технології» щоб підкреслити що технології можуть використовуватися не тільки як просте доповнення до навчання, а як цінність для навчання. Отримання правильного співвідношення між аудиторними заняттями та онлайн навчання важливо для отримання кінцевого результату студента. Відповідно до дослідження Stracke студенти полишали змішаний курс навчання з трьох основних причин:
· відсутність підтримки та зв’язку / відповідності між аудиторним навчанням та онлайн навчання та їх компонентів
· відсутність роботи з паперовими носіями для читання та письма;
· відторгнення комп’ютера як засобу вивчення мови
. Banados також відмітив, що студенти надають перевагу аудиторним навчання ніж онлайн навчаннями, тому конструювання змішаного курсу у викладанні іноземної мов повинне бути збалансовано відповідним чином. Крім того, ця думка надає лідируючу роль аудиторному навчанню. Таким чином, отримання правильного балансу з точки зору відсотку часу, витраченого на кожному з режимів відіграє ключову роль в організації процесу навчання за змішаною системою
Використана література:
1. Banados, E (2006) A blended-learning pedagogical model for teaching and learning EFL successfully through an online interactive multimedia environment, E. Banados, CALICO Journal 23/3:
2. Gruba, P and Hinkelman, J (2012) Blended Technologies in Second Language Classrooms. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
3. Hauck, M., & Stickler, U. (2006). What does it take to teach online? CALICO Journal, 23, 463-475. Retrieved from https://www.calico.org/memberBrowse.php?action=article&id=100
4. Kerres, M and de Witt, C (2003) A didactical framework for the design of blended learning arrangements. Journal of Educational Media 28/2–3
5. Marsh, GE, McFadden, AC and Price, BJ (2003) Blended Instruction: Adapting Conventional Instruction for Large Classes. Retrieved from www.westga.edu/~distance/ojdla/winter64/marsh64.htm
6. Osguthorpe, RT and Graham, CR (2003) Blended learning systems: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Learning 4/3
7. Sharpe, R, Benfield, G, Roberts, G and Francis, R (2006) The Undergraduate Experience of Blended E-learning: a Review of UK Literature and Practice. Retrieved from www.heacademy.ac.uk/assets/documents/research/literature_reviews/blended_ elearning_exec_summary_1.pdf