Матеріали засідання №3 методичного об’єднання ЗДВР та педагогів-організаторів з теми «Методи формування в учнів культури поведінки та спілкування, способи розв’язання конфліктів»
Практикум
«Людина починається з добра»
Кокоша Руслана Михайлівна
педагог-організатор
Борбинської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Все частіше ми говоримо про людяність, милосердя, добро. Чомусь сьогодні наше суспільство заражене злом і жорстокістю, зачерствіли людські серця до чужого горя, чужої біди. Оточуючі потребують ласкавої усмішки, доброго слова, уваги, поради, допомоги. Адже доброта та милосердя – це два крила, на яких тримається людство, це милість людського серця, розуміння, співчуття, ніжність, любов та жалісливе ставлення до людей. Це не слабкість, а сила, тому що доброта та милосердя властиві людям, які здатні прийти на допомогу.
Цілком природним і закономірним вважалось:
- не забувати говорити чарівні слова,
- поступатися місцем старшим,
- допомогти знедоленому,
- поділитися шматком хліба,
- дати притулок бездомному,
- дати слушну пораду,
- захистити старість і немічність,
- порятувати хворого,
- заступитися за беззахисного і скривдженого,
- заступитися за беззахисного і скривдженого.
Тому важливо:
- формувати в сучасних школярів ціннісне ставлення до людей;
- стимулювати пізнавальний інтерес до основ моральної культури;
- розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.
Гра-подорож «Планета світла і добра» (2 кл.)
Виховна бесіда «Добро і милосердя» (3 кл.)
Гра з елементами тренінгу «Добро починається з тебе» (4-А кл.)
Трудовий десант «Шкільне подвір’я»
Акції «Нагодуй птахів» (8 кл.)
Події майдану, війна змусили українців по-новому поглянути на власну громадянську позицію та сприяли високому розвитку самоорганізації, волонтерства та благодійності в країні. Сьогодні ж кожен другий українець – волонтер. Серйозні питання волонтерства, благодійності, меценатства у сучасному суспільстві розглядали учні нашої школи.
У школі набув розвитку волонтерський рух. Волонтерами було проведено:
- виховну бесіду-діалог «Справа волонтера – об?єднаємося заради добра!».
- осінній благодійний ярмарок (зароблені кошти передали сім’ям та дітям, яким необхідна допомога, яких тривала хвороба прикувала до ліжка)
Тож давайте творити добро і воно до нас повернеться! Не будьмо байдужими!
Одна добра справа для тебе – дрібничка, а для когось – мрія, цілий світ.
Зробімо перший крок разом! Разом до майбутнього!
Додаток
Правила доброти
1. Допомагайте тим, хто має у цьому потребу.
2. Не будьте жадібними.
3. Жалійте інших.
4. Вибачайте помилки інших.
5. Бережіть рідні краєвиди, охороняйте їх.
6. Шануйте і поважайте працю інших.
7. Творіть добро і пам'ятайте – ми люди.
Вправа „Знайомство” (10 хв.)
Тренер:
Розповісти коротко про ту якість людського характеру, яку ви цінуєте понад усе, не називаючи її. Всі повинні відгадати яку якість показує учасник тренінгу.
Обговорення:
Що було для вас найважче показувати свою якість чи відгадувати інші якості, які показували учаники тренінгу? Чому?
Правила роботи групи (10 хв.)
Тренер:
Кожний тренінг завжди починається з певних правил, і ми теж у житті дотримуємося певних правил.
Запитання: „Для чого в нашому житті є різні правила?”
Анкета
Відповідати треба «так» або «ні».
Чи можна примусити людину бути доброю?
Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?
Чи можна ставати добрим лише на деякий час?
Чи потрібно виявляти доброту у ставленні до будь-кого?
Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі?
Чи легко бути добрим?
Чи можна доброту порівняти з сонцем?
Чи є у вас бажання творити добрі справи?
Порахуйте, яких відповідей у вас виявилося більше: «так» чи «ні».
Якщо більше відповідей «так»», то ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Я впевнена, що ви у своєму житті вже встигли чимало добрих справ, про які ви зараз згадаєте.
Вправа «Мікрофон» (треба завершити думку)
- Добро – це … (здатність поступатися власними інтересами заради блага інших…)
- Добро асоціюється із … (життями, доброзичливістю, співчуттям та турботливістю до слабких, хворих)
- Добра людина схожа на … (на яснее сонечко, матусю весняну квітку…)
- Добро твориться без… (розрахунків, за потреби дарувати світові любов…)
Вправа «Побажання»
(Кожна група отримує квітку з 8 пелюсток, пишемо побажання).
Вчитель кладе ці квітки в тарілку з водою і .... через декілька секунд вони розкриваються!
Висновок: Хай завжди і ваші серця і душі будуть відкриті для добрих справ.
Гра "Так чи ні”
(Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите. )
Якщо ти добра людина, то повинна:
1. Захищати слабшого.
2. Насміхатися з чужого горя.
3. Допомагати тим, хто цього потребує.
4. Ділитися тим, що в тебе є.
5. Ображати інших.
6. Робити якусь справу не за похвалу.
7. Шанувати працю інших.
8. Бережно відноситися до оточуючого середовища.