Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів іноземної філології Острожецької сільської ради «Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Вибір платформ для проведення уроків. Змішане навчання»
Виступ “ Особливості дистанційного оцінювання навчальної діяльності учнів»
Підготувала Ярошевич Вікторія Гнатівна,
вчитель англійської мови
П’ннєвської філії I-II ступенів
Острожецького ліцею ім.І.Єремеєва
Протягом останніх двох десятків років,відбувається процес переходу від традиційного навчання до навчання на базі комп’ютерних технологій.Це стало можливим здебільшого з розвитком мережі Інтернет,що дало можливість пересилати необхідну кількість данних з одного кінця світу в інший,вільно вести дискусії з іншими користувачами мережі в online режимі і розміщувати інформацію на Інтернет-сайтах,роблячи її доступною для всіх бажаючих.
Дистанційне навчання в період карантину не лише змусило вчителів за лічені дні перебудувати освітній процес,опанувати нові інструменти організації дистанційного навчання,навчитися вирішувати проблеми,які виникають в процесі роботи,але й дало привід замислитися над цілим рядом запитань-як ефективно налагодити зворотній зв’язок,як оцінити (і чи потрібно оцінювати) навчальні досягнення учнів та ряд інших.Отже,ключові аспекти оцінювання учнів,які знаходяться на дистанційному навчанні.
Для учнів 1-2-3- х класів має застосовуватися формувальне та підсумкове оцінювання.Для учнів 4- х класів початкової школи,а також базової та профільної школи-поточне,формувальне та підсумкове оцінювання ( тематичне,семестрове,річне).
Оцінювання може проводитися як у синхронному,так і в асинхронному режимі.Саме синхронний режим забезпечить належну об’ єктивність,але при цьому вимагає належного технічного забезпечення як учителя,так і учнів.Згідно з рекомендаціями МОН,учні можуть:
- виконувати тести на платформах GoogleClassroom,Naurok,Moodle тощо;
- виконувати письмові роботи ( у тому числі диктанти) через Zoom,Skype тощо;
- брати участь в усних формах контролю (індивідуально чи у групах)
через Zoom,Skype тощо;
- брати участь в онлайн-семінарах чи онлайн-форумах,на платформах дистанційного навчання;
- виконувати інші завдання,запропоновані вчителем.
Асинхронний режим є більш гнучким (учні зможуть виконати завдання тоді,коли зручно), але є менш об’єктивним.Однак у такому режимі учні можуть:
- виконувати тести на платформах GoogleClassroom,Naurok,Moodle тощо;
- виконувати письмові роботи у текстових редакторах(Word та інші);
- надсилати вчителю виконані завдання електронною поштою чи у месенджерах (Viber,WhatsApp,Facebook тощо);
- писати диктанти з використанням відео та аудіозаписів від учителя;
- знімати відео або записувати аудіо своїх усних відповідей;
- виконувати інші завдання,запропоновані вчителем.
МОН рекомендує фіксувати навчальні досягнення учнів в електронному щоденнику,надсилати в індивідуальному порядку тощо.Оприлюднювати оцінки перед усім класом неприпустимо.
Також у МОН наголошують на тому,що основною метою оцінювання учнів під час дистанційного навчання є перш за все забезпечення зворотнього зв’язку між учнем та вчителем,а не перевірка чи контроль.Тому рекомендується надати приорітет не поточному,а формувальному оцінюванню.Воно може здійснюватися і в усній,і у письмовій формі.
Список використаних джерел
1.Організація дистанційного навчання.Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів: навч.посібн./ В.В.Вишнівський,М.П.Гніденко,Г.І.Гайлур,О.О.Ільїн.- К.: ДУТ,2014.-140 с.
2.Навчання вдома:практичні поради для вчителів від психологині Світлани
Ройз.
https://nus.org.ua/articles/navchannya-vdoma-praktychni-porady-dlya-vchyteliv-vid-psyhologyni-svitlany- rojz/
3.Як технічно організувати дистанційне навчання-покрокова інструкція.
https:// nus.org.ua/articles/yak-tehnichno-organizuvaty- dystantsijne- navchannya-pokrokova- instruktsiya/
4.30 інструментів для дистанційного навчання-добірка НУШ.
https:// nus.org.ua/articles/30- instrumentv- dlya-dystantsijnogo- navchannya-dodirka-nush/