Матеріали засідання №2 методичного об’єднання вихователів ЗДО
«Папір виготовляємо – дерева зберігаємо»
Підготувала
на засідання методичногооб’єднання
вихователь старшої групи
«Віночок»
Кулішова О.В.
Дошкільний навчальний заклад
ясла-садок «Сонечко»
Острожецької сільської ради
Мета: Продовжувати вчити дітей розуміти значення дерев для життя людини. Ознайомити з історією виникнення та виготовлення паперу. Сприяти розвитку пізнавального інтересу до природи та довкілля; розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, пам’ять, уяву; спонукати дітей відповідати на запитання вихователя; забезпечувати оптимальну рухову активність на занятті; виховувати у дітей гуманні почуття, доброту, любов, відповідальність, бережне ставлення до природи.
Матеріали та обладнання: скриня, лист, макети дерев ( чорні та кольорові), лист, конверт із завданнями, музичний супровід, відеосюжет «Вирубування лісів», ілюстрації до гри « Посортуй сміття», лист ватману, вирізані предмети, серветки, олівці, ножиці, клей ПВА.
Хід заняття
Привітання
Вихователь. Діти, погляньте, як світло і сонячно в нашому залі. В нас усіх гарний і радісний настрій. А щоб підтримати його, давайте привітаємось, подаруємо один одному посмішку і ніжний дотик лагідних рук. (Діти стають у коло. Вихователька промовляє текст привітання, малята виконують відповідні дії).
Ми візьмемося за руки,
Веселіше стане нам.
Бо у групі всі ми друзі,
Усмішки даруєм вам.
Треба разом привітатись!
Добрий день!
Дружно голосно сказати
Добрий день!
Вліво-вправо поверніться,
Своїм друзям посміхніться.
Добрий день!
Вихователь. Діти, а хто перший сьогодні прийшов в дитячий садок?( Діти пригадують.) Все таки, першою прийшла я. І знаєте що я побачила біля дверей групи? Ось цю скриню. Цікаво хто її залишив! Може її треба комусь повернути! Давайте заглянемо що там в середині.( Звучить музика, скриня відчиняється і вихователь дістає чорні дерева та лист.) Якісь дивні дерева!
Запитання до дітей
• Діти, якого кольору дерева? (Чорного.)
• Які, зазвичай осінні листочки? (Яскраві, різнокольорові.)
• Чому вони такі, як ви гадаєте? (Діти висловлюють припущення.)
Вихователь. Ось у цьому листі пояснення. Сідайте, я, вам зачитаю.
Тривога! Тривога! Любі малята, звертаються до вас мешканці лісу! В нашому лісі трапилась біда. Діти , послухайте що трапилося!
Жили-були в невеличкому, мальовничому селі люди. За селом виднівся зелений, густий ліс. Різноманітні дерева та рослини росли в ньому. Мешкало багато птахів і тварин. Ставочок красувався біля лісу і рибка плавала в ньому. Люди жили весело, в гості ходили один до одного. Але, аж надто вони не виховані були, ледачі. Всюди вони смітили, в ліс підуть насмітять, ставки сміттям закидають. Образилися звірі й птахи, переселилися в інший ліс, а рибки поплили в інші ріки. Почув про це злий чаклун, зрадів і поселився в лісі. Став царювати. Сміття ставало все більше і більше. Сонечко почорніло, стало важко дихати, навіть дощі перестали йти. Рослини засохли, зів’яли, дерева почорніли.
А розчарувати ці дерева зможете лише ви. І тоді, коли дерева стануть різнобарвні всі чари злого чаклуна зникнуть. І в лісі знову запанує радість. Сподіваємося на вашу допомогу, ваші друзі – лісові мешканці.
Вихователь. Ось тепер ми дізналися, чому ці дерева такі дивні. А щоб їм повернути колір, потрібно виконати завдання від чаклуна. Ну що ж, діти, допоможемо врятувати ліс?(Так.) Тепер ми весела і дружна команда. Саме така потрібна, щоб розв’язувати серйозні проблеми.
Завдання1.
Злий чаклун питає вас?
Запитання до дітей
? Навіщо, на вашу думку, потрібно охороняти ліс? (Ліс є домом для рослин і тварин, захищає поля, очищує повітря - не даремно його називають «легенями планети», ліс дарує людині свої багатства: дерево, папір, ліки та ін.)
? Як ви гадаєте, що означає вислів « охороняти ліс»? (Не нищити, не вирубувати, не засмічувати.)
? А чому ми говоримо про необхідність охороняти ліс – невже йому загрожує небезпека? (Діти висловлюють припущення.)
Вихователь. На запитання чаклуна відповіли правильно. Отож, чорне дерево замінюємо на барвисте.
Завдання 2.
Робота в парах.
Дидактична гра «Посортуй сміття» Мета: вчити дітей сортувати сміття в залежності від матеріалу, формувати звичку раціонально та правильно утилізувати відходи; розвивати мислення пам’ять; виховувати бережне ставлення до природи.
Вихователь. Із цим завданням ви справились. Очистили ліс від сміття. Замінюємо друге дерево.
Завдання 3.
Дидактична гра «Буває – не буває». Вихователь називає предмети з прикметниками «паперовий», а діти відповідають «буває», «не буває» в залежності від того чи виготовлений предмет з паперу: паперова книга, паперовий стіл, паперові серветки, паперове пальто, паперовий кораблик, паперове вікно, паперові конверти, паперові пакети.
Вихователь. Молодці малята, із цим завданням ви також справилися. Повертаємо третє дерево. Ліс потрохи повертає свої кольори.
Завдання 4. Відеосюжет про вирубування лісів. Запитання до дітей
• Які емоції викликав початок сюжету? А кінець?(Відповіді дітей.)
• Чим цінний ліс? (Дерева очищають повітря. З них виготовляють меблі, папір. В лісі гарно, ростуть гриби і ягоди.)
• А для чого потрібен папір? (На папері малюють, виготовляють книжки, паперові серветки тощо.)
• Яким буває папір? ( газетним, журнальним, картонним, книжковим, твердим, кольоровим.)
Розповідь дітей про історію виникнення та виготовлення паперу. Вихователь. Ми повинні дбайливо ставитися до природи та бережливо ставитися до книг, охайно малювати на аркушах паперу, не витрачати даремно серветки, використовувати навіть маленький клаптик паперу.
Фізкультхвилинка «Веселі звірята»
Ми бджілки веселі, збираємо медок,
Тепер ми зайчата, стрибаємо скік-скок,
Ми неначе берізки, хитаємося ми,
Махаємо крильцями, неначе пташки.
Потягнемось вгору до ясних зірок ,
І знову як зайчики стрибнемо скік-скок.
Присядем в траву, пошукаємо грибок,
Потягнемось знову до ясних зірок.
У кошик поставимо білий грибок,
І мов жабенята, стрибаємо скік- скок.
Листочок опускається, пада з гілок,
А там ведмежатко шукає медок.
Вихователь. Четверте дерево також повернуло свій колір.
Завдання 5.
Робота в групах
Аплікація «Ліс – наше спільне багатство»
Вихователь. У цьому завданні вам потрібно оживити ліс, повернути його мешканців та красу лісу.
Звучить спокійна мелодія. Діти колективно виконують завдання.
Вихователь. Молодці, ви, справилися з усіма завданнями чаклуна і природа ожила в лісі, чари зникли, дерева вкрилися різнобарв’ям, птахи і тварини повернулися. Повітря стало чистим. Сонечко засвітило яскравіше. А дощик змив бруд від чорних дерев.
З того часу люди стали виховані і не лінуються сміття складати в спеціальні контейнери. А в лісі повісили табличку « Бережіть природу»!
Підсумок.
Що найбільше сподобалося на занятті?
Вправа « Я дружитиму з природою»
Вихователь пропонує дітям продовжити фразу від імені друга природи, розпочавши її словами «Тепер я буду...» ( бережливо ставитися до паперу, не ламати гілля дерев тощо.)
Вихователь. Мені дуже сподобалося, як ви сьогодні працювали. Завжди залишайтеся такими чуйними та дбайливими як до людей, так і до світу природи.
Використана література
Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку: навч.-метод. Посібник для дошкільних закладів/ Н. Гавриш., О. Саприкіна, О.Пометун; за заг.ред. О.Пометун. – Д.: Ліра, 2014
Богуш А. Базовий компонент дошкільної освіти. Нова редакція: «Вихователь-методист дошкільного закладу: Спецвипуск 2012. – с.3-30
Григоренко Г. Щоб навчити треба знати: Дошкільне виховання.- 2013.-№8.-с.26-28.
Орлова О., Сімайкіна Т. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку//Вихователь-методист,№10 -2015.с 40-48