Матеріали засідання №2 методичного об’єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури
«Огляд новинок педагогічної та науково-методичної літератури щодо організації дистанційного навчання»
Виступ підготувала Сохан Людмила Костянтинівна ,
вчитель зарубіжної літератури
Уздецької ЗОШ I-III ступенів
Шановні колеги! Дуже багато науково-методичної літератури щодо організації та впровадження дистанційного навчання в школі на даний час є. Хотілося б звернути Вашу увагу на такі:
1.Посібник від ГО “Смарт освіта” із методичними рекомендаціями для початкової, основної та старшої шкіл щодо дистанційного навчання, який отримав схвалення Міністерством освіти і науки для використання в школах, - це «Організація дистанційного навчання в школі. Методичні рекомендації» (авт. А. Лотоцька, О. Пасічник) .Посібник розроблявся у співпраці з Міністерством освіти і науки.
У посібнику розповідається про:
- перехід на дистанційне навчання – з чого почати;
- як обрати платформи та створити комунікативний простір;
- як скласти розклад;
- як налаштувати режим роботи вчителів;
- як налагодити зворотний зв’язок з учнями;
- як оцінювати учнів під час карантину;
- академічна доброчесність та запобігання списуванню в дистанційному навчанні.
Також тут є огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання.Цитую:«У посібнику узагальнено кращі практики, які можуть стати корисними для педагогів. Ми впевнені, що рекомендації наших методисток, а також досвід багатьох учителів/учительок-практиків стануть джерелом цікавих ідей і для очного навчання. Водночас, прогнози епідеміологів на осінь не є оптимістичними, тому не можна виключити, що карантин у школах і, відповідно, вимушене дистанційне навчання можуть повторитися. І впоратися з цим викликом вдасться краще тим школам, які завчасно будуть готові», –саме так зазначає співзасновниця ГО “Смарт освіта” Іванна Коберник про те, чим корисний посібника. Методичка розділена на дві частини:
- Загальні принципи та інструменти дистанційного навчання (взаємодія між учителями, учнями і батьками, академічна доброчеснсть, огляд вебресурсів і рекомендації для роботи з ними);
- Методи дистанційного навчання школярів різного віку (режими дистанційного навчання і розклад уроків, мотивація учнів, оцінювання та контроль, зворотний зв’язок, дистанційне навчання дітей з ООП і т.д.).
2. Дистанційні технології в освіті: збірник науково-методичних рекомендації щодо організації виховання, навчання та розвитку учасників освітнього процесу під час карантину / під ред. Ю. О. Бурцевої, Д. В. Малєєва. – Краматорськ : Відділ інформаційно-видавничої діяльності, 2020.
У даному посібнику колеги з Краматорська, маючи великий досвід щодо організації дистанційного навчання, поділилися власними набутками та рекомендаціями .І задля розв’язання актуальних питань професійного розвитку педагога працівниками Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розроблено збірник методичних рекомендацій щодо використання дистанційних технологій в освіті. У цьому збірнику висвітлено низку актуальних питань освіти сьогодення: «Як школярам не втратити освітній ритм під час карантину? Чому вчительству важко дається дистанційна освіта? Як батькам на карантині водночас працювати та створювати умови для навчання дітей? Що допоможе зберегти фізичне та психічне здоров’я під час пандемії?».
Цей збірник рекомендовано для організаторів післядипломної педагогічної освіти, слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, керівників загальноосвітніх навчальних закладів та установ системи загальної середньої освіти, дошкільної освіти, методичних служб усіх рівнів, а також усіх, хто цікавиться питаннями модернізації вітчизняної системи післядипломної педагогічної освіти.
3. Підібрала для педагогів й іншу методичну літературу,створила так звану «Табличку під скло»:
Організація дистанційного навчання у школі: методичні рекомендації/ МОн України, 2020 |
|
Дистанційні технології в освіті: збірник науково-методичних рекомендації щодо організації виховання, навчання та розвитку учасників освітнього процесу під час карантину / під ред. Ю. О. Бурцевої, Д. В. Малєєва. – Краматорськ : Відділ інформаційно-видавничої діяльності, 2020. – 95 с. – Електрон. аналог друк. вид. |
|
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання / авторський колектив; за ред. Є. М. Бачинської, О. В. Матушевської. Біла Церква : КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». 2020. 109 с. |
|
Методика дистанційного навчання: збірник статей /За редакцією В. А. Ребрини. Хмельницький: ХОІППО. 2020. 81 с |
|
Дистанційне та змішане навчання в школі. Путівник / Упоряд. Воротникова І.П. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. 2020. 48 с. |
|
Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи.Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с. |
|
Методичні рекомендації щодо онлайн-безпеки учасників освітнього процесу в умовах дистанційного та змішаного навчання / Рогожина О.О. - Харків: КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», 2020 - 16 с. |
|
Інтернет-сервіси в освітньому просторі [методичний посібник]. / І.С. Аман, О.В. Литвиненко. – Кіровоград : КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2016. – 88 с. (LearningApps, Prezi, Loupe, Хмари тегів, Canva, Вlendspace, Padlet, Timeline JS) |
|
Інтернет-сервіси в освітньому просторі.Випуск 2 : методичний посібник / І.С. Аман, О.В. Литвиненко. – Кропивницький: КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2017. – 60 c. (Mindomo, Popplet, Play Buzz, використання інфографіки, основні типи візуалізації даних, Pictochart, Pearltrees) |
|
Інтернет-сервіси в освітньому просторі.Випуск 3: [методичний посібник] / І.С. Аман, О.В. Литвиненко. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2018. – 76 с. (Genially, EDpuzzle, Wizer.me, Screencast-O-Matic, Kahoot) |
|
Екстрене дистанційне навчання в Україні: Монографія / За ред. В.М. Кухаренка, В.В. Бондаренка – Харків:. Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. – 409 с. |