Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об’єднання практичних психологів, соціальних педагогів, логопеда

Дата: 26.10.2020 15:43
Кількість переглядів: 282

Робота з дітьми з ООП та їх батьками в умовах  дистанційного навчання

Наумчук Надія Валеріївна,

логопед Острожецького ліцею імені І.Єремеєва

Основним завданням логопеда в освітньому закладі під час очного, очно-дистанційного або дистанційного режиму роботи є усунення різних порушень усного і писемного мовлення, запобігання різним відхиленням мовленнєвого розвитку вихованців всім учасникам освітнього процесу, в тому числі дітям з особливими освітніми потребами.

Під час очного режиму роботи логопед має здійснювати ряд заходів, спрямованих на формування логопедичної готовності всіх учасників освітнього процесу до дистанційного навчання. Індивідуальна консультативна робота логопеда з дітьми з ООП полягає у проведенні інформаційних бесід про те, що таке дистанційне навчання, чому вони мають навчатися та як себе поводити під час дистанційного навчання. Такі бесіди необхідно проводити з урахуванням вікової категорії дітей та їх інтелектуальних можливостей.

Індивідуальна робота логопеда з батьками дітей з ООП може проводитися в форматі консультацій або ж бесід. Є необхідність у розробці чіткого розкладу консультацій, визначенні їх тематики та обсягу.

Основне завдання консультацій - розкрити труднощі, які можуть виникнути під час дистанційного навчання;  надати чіткі рекомендації щодо планування розпорядку дня дитини з ООП, її допомоги та мотивації до навчання.

Систематично розповсюджувати  інформацію для батьків дітей з ООП на сайті закладу, на сторінках соцмереж.

Інформувати про літературу  для спільного ознайомлення батьками та дітьми.  Запропонувати корисні сайти щодо розвитку дитини в домашніх умовах.

Робота логопеда закладу освіти має бути спрямована на тісну взаємодію з батьками дитини з ООП. Оскільки, без мотивації батьків, без їхньої допомоги дистанційне навчання матиме низьку результативність. Рекомендувати доступні для самостійного застосування батьками артикуляційні та дихальні вправи,  вправи на розвиток загальної та дрібної моторики рук, рухливі, розвивальні ігри, постановку, автоматизацію та диференціацію звуків. Пояснити, як батькам реагувати на результат  дитини під час дистанційного навчання.

Вже сьогодні необхідно формувати готовність батьків до дистанційного навчання. Вчити їх складати розклад дня дитини під час навчання вдома, слідкувати за організацією робочого місця, підтримувати позитивний емоційний стан, надавати підтримку та допомогу.

Є нагальна потреба у в роюоті логопедичного пункту в створенні банку даних дітей з ООП та їх батьків з метою подальшої комунікації та супроводу в умовах карантину.

Індивідуальна робота логопеда з дітьми з ООП під час дистанційного навчання має бути продовженою. Вчитель здійснює корекційно- розвитковий супровід в онлайн-режимі. Підтримує комунікацію з батьками, надає рекомендації щодо створення оптимальних умов навчання в домашніх умовах, проводить онлайн-консультації. Важливо дотримуватися принципу зворотної комунікації з батьками, запитувати як дитина адаптувалася до нових умов, з якими труднощами стикнулася, які досягнення дитини.

Вправи на розвиток артикуляційної моторики

1. „Лопаточка”. Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не тремтів. Утримувати 10-15 с.

2. „Неслухняний язичок”. Широкий язик покласти на нижню губу та промовляти “пя-пя-пя”, неначе похлопувати свій “неслухняний язичок” верхньою губою.

3. „Чашечка”. Рот широко відкрити. Широкий язик підняти угору. Потягнутися до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати в такому положенні 10-15 с.

4. „Голочка”. Рот відкрити. Язик висунути далеко вперед, напружити його та зробити вузьким. Утримувати в такому положенні 15 с.

5. „Гірка”. Рот відкрити. Бокові краї язика притиснути до верхніх кутніх зубів. Кінчиком язика доторкнутися до нижніх передніх зубів. Утримувати в такому положенні 15 с.

6. „Трубочка”. Висунути широкий язик. Бокові краї язика завернути угору. Подмухати в отриману трубочку. Виконувати в повільному темпі 10-15 разів.

7. „Годинник”. Висунути вузький язик. Тягнутися язиком поперемінно праворуч – ліворуч. Рухати язиком з куточка рота в повільному темпі під лічбу. Виконати 10-15 разів.

8. „Конячка”. Присмоктати язик до піднебіння, клацнути язиком. Клацати повільно, сильно. Розтягувати під’язикову зв’язку. Виконати 10-15 разів.

9. „Грибок”. Відкрити рот. Присмоктати язик до піднебіння. Не відриваючи язик від піднебіння сильно відтягнути вниз нижню щелепу. Зробити 10-15 разів. На відміну від вправи „Конячка” язик не повинен відриватися від піднебіння.

10. „Гойдалка”. Висунути вузький язик. Тягнутися язиком почергово спочатку до носа, потім до підборіддя. Рот при цьому не закривати. Вправа проводиться під лічбу 10-15 разів.

11. „Смачне варення”. Висунути широкий язик, облизати верхню губу та заховати язик у глиб рота. Повторити 10-15 разів.

12. „Змійка”. Рот широко відкрити. Язик сильно висунути уперед, напружити, зробити вузьким. Вузький язик максимально висунути вперед та заховати у глиб рота. Рухати язиком в повільному темпі 10-15 разів.

13. „Маляр”. Висунути язик, рот трохи відкрити. Облизувати спочатку верхню, а потім нижню губу по колу. Виконати 10-15 разів, змінюючи напрям.

Вправи для розвитку правильного мовного дихання

Вправа «Задуй свічку»

Уявіть, що перед вами свічка. Секундний видих. Зробіть глибокий вдих і постарайтесь задути свічку, видихнувши повітря(глибокий вдих і видих). Повторюємо вправу 3 рази.

Вправа «Задуй торт»

Уявіть, що перед вами іменинний торт. На ньому багато маленьких свічок. Секундний видих. Зробіть глибокий вдих і постарайтесь задути якомога більше свічок, роблячи при цьому максимальну кількість коротких видихів

( по кількості свічок).

 Вправа «Нюхаємо квіточку»

Навички правильного вдиху і видиху добре відпрацьовувати на таких вправах: дати дитині понюхати квітку, фрукти.

Вправа «Де дзвенить комарик?»

Дитина, сидячи на стільці, одночасно з поворотом тулуба праворуч- ліворуч робить довгий видих  на звук з-з-з-з

Вправа «Гарячий чай»

Неначе у дитини в руках чашка , дитина робить вдих носом , а на видиху дує в чашечку, вимовляючи пошепки ф-ф-ф-ф, начебто студить гарячий чай.

 

Отже, логопед має бути готовим до викликів сьогодення, зокрема, до дистанційного навчання. Самоосвіта, вивчення досвіду колег, семінари, вебінари тощо, формують професійну компетентність педагога в умовах карантину.

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків/ Укладачі      Н. В. Заєркова, А. О. Трейтяк.- К, 2016.
  2. Макарова С. Щоб ротик був слухняний: логопедичний практикум/ С.   Макарова- Тернопіль : Підручники і посібники, 2005.
  3. Федорович Л.О. Формування правильної вимови у дітей дошкільного і молодшого шкільного віку/ Л. О. Федорович.- Полтава, 2004.
  4. Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП

https://nus.org.ua/articles/yak-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-dlya-ditej-z-oop-dosvid-vchyteliv/

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь