Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали  навчально-методичного засідання «Методичний супровід професійної діяльності вчителя суспільних предметів в умовах реалізації Концепції Нової української школи»

Дата: 19.10.2020 14:37
Кількість переглядів: 303

                       

Організація освітнього процесу на уроках суспільних дисциплін у 2020-2021 навчальному році.

Кулішова О.А. ,керівника методичного об'єднання вчителів суспільних  дисциплін

.

 

У 2020/2021 навчальному році чинними програмами із суспільних предметів є навчальні програми, затверджені наказом МОН України та розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України:

  • «Історія України. 5–9 класи», затверджена наказом МОН України від 21.02.2019 № 236;
  • «Всесвітня історія. 7–9 класи», затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804;
  • «Історія України. 10–11 класи», затверджена наказом МОН України від 21.02.2019 № 236;
  • «Всесвітня історія. 10–11 класи», затверджена наказом МОН України затверджена Наказом Міністерства освіти і науки від 23.10.2017 № 1407;   «Історія: Україна і світ (інтегрований курс) для 10–11 класів», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки від 23.10.2017 № 1407;
  • навчальна програма для закладів загальної середньої освіти з основ правознавства (авт. Ремех Т. О., Муза О. В., Євтушенко Р. І., Сутковий В. Л., Зорнік Т. Є., Лоха Л. О., Силенко В. В.), затверджена наказом МОН від 06.07.2017 № 804;
  • навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Правознавство. 10-11 класи. Профільний рівень», затверджена наказом МОН від 23.10.2017 № 1407; 
  • навчальна програма із громадянської освіти (інтегрований курс) для

10 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки від 23.10.2017 № 1407.

Концепція реформування середньої освіти й навчальні програми орієнтують учасників освітнього процесу на результат. Учителю надано можливості й надалі самостійно планувати навчальну роботу з учнями як за змістом, так і за видами. Для підвищення ефективності навчання (зокрема доцільного розподілу навчального часу) рекомендовано синхронізувати вивчення історії України та всесвітньої історії. Синхронізація вивчення історії України та всесвітньої історії – один зі способів забезпечити баланс між обсягом навчальних цілей у їх часовому вимірі та обсягом виділеного на вивчення цих предметів навчального часу. 

Рекомендовано передбачити під час календарно-тематичного планування на 2020 – 2021 навальний рік суттєве збільшення навчального часу на узагальнення та закріплення навчального матеріалу за попередній рік.

У новому навчальному році здобувачі освіти 7 класів  освітнього процесу будуть навчатися за новими підручниками.

Гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» надано підручникам для 7 класу закладів загальної середньої освіти (наказ МОН України від 19.05.2020 № 656), що друкуватимуться за рахунок державного бюджету:

  • «Історія України» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Дрібниця В. О., Щупак І. Я, Бурлака О. В., Піскарьова І. О.); 
  • «Історія України» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Гісем О. В., Мартинюк О. О.);
  • «Історія України» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Власов В. С., Панарін О. Є., Топольницька Ю. А.);
  • «Історія України» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Хлібовська Г. М., Наумчук О. В., Крижановська М. Є.,

Бурнейко І. О.);

  • Всесвітня історія» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Щупак І. Я, Бурлака О. В., Піскарьова І. О.);
  • «Всесвітня історія» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Гісем О. В., Мартинюк О. О.); 
  • «Всесвітня історія» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Васильків І. Д., Островський В. В., Паршин І. Л., Букавин І. Я.);
  • «Всесвітня історія» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Пометун О. І., Малієнко Ю. Б.).

Ознайомитись із підручниками можна за посиланнями: 

7-klasu/storya-ukrani-pdruchnik-dlya-7-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti/

 

Також подаємо перелік підручників, що отримали гриф «Рекомендовано

Міністерством освіти і науки України» (наказ МОН України від 19.05.2020 № 657), що друкуватимуться за рахунок власних обігових коштів:

  • «Історія України» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Сорочинська Н. М., Гісем О. О.); 
  • «Історія України» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Свідерський Ю. Ю., Романишин Н. Ю.);
  • «Історія України» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (за редакцією Пометун О. І., авт. Дудар О. В., Гук О. І.);
  • «Всесвітня історія» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Сорочинська Н. М., Гісем О. О.); 
  • «Всесвітня історія» – підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Подаляк Н. Г., Лукач І. Б., Ладиченко Т. В.).

Відеопрезентації підручників можна знайти за посиланням: https://ruru.facebook.com/genezaua/videos/533077857399629

 

Кабінетом суспільно-гуманітарних предметів Рівненського ОІППО здійснено теоретичний супровід питання щодо діяльнісного підходу у навчанні як методологічної основи, на якій створюють різні системи навчання зі своїми конкретними технологіями, прийомами і теоретичними особливостями. Матеріали розміщено на сайті РОІППО.

Сьогодні світ перебуває в умовах необхідності працювати по-іншому. Освітня система рухається до змішаного типу освіти, коли частина навчального процесу переходитиме в онлайн. Міністерство освіти і науки України й надалі планує розвивати онлайн-школу. Традиційну та онлайн-освіту можна і потрібно поєднувати. Їх гармонійну взаємодію називають змішаним навчанням.

Із теоретичними основами методики змішаного навчання, компонентами її системи можна ознайомитися, переглянувши на сайті Рівненського ОІППО матеріали вебінару «Змішане навчання як інноваційна форма організації освітнього процесу в закладах освіти», проведеного кабінетом суспільногуманітарних предметів.

Підручники, навчальні й методичні посібники (зокрема й електронні), робочі зошити з друкованою основою, зошити для контролю та/або корекції навчальних досягнень, атласи, контурні й настінні карти, інші дидактичні та наочно-навчальні посібники, якими користуються в навчальному процесі, повинні мати гриф Міністерства освіти і науки України.

 

Упродовж 2020/2021 навчального року в Україні традиційно відзначатимуть роковини чисельних історичних подій. Бажано, щоб вони знайшли відображення як на уроках історії, так і в позаурочний час. 

На другу половину 2020 року припадають такі ювілейні дати: 

  • 100-річчя Холодноярської республіки (1920); 
  • 30 років від дати проголошення Декларації про державний суверенітет України (16.07.1990); 
  • 75 років від дати перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

(02.09.1945); 

  • 100 років від дати утворення Української військової організації (вересень, 1920); 
  • 30 років від дати початку Студентської революції «на граніті»

(02.10.1990); 

  • 100 років від дати народження Султана Амет-Хана (1920–1971);
  • 120 років від дати народження Катерини Білокур (1900–1961).  У 2021 р. святкуватимемо:
  • 1010 років від дати заснування Софійського собору в місті Києві (1011); 
  • 460 років від дати видання Пересопницького Євангелія (1561);
  • 440 років від дати видання Острозької Біблії (1581); 
  • 360 років від дати заснування Львівського національного університету імені Івана Франка (20.01.1661); 
  • 100 років від дати завершення Української революції (1917–1921);
  • 370 років від дати звитяжної битви козацького війська поблизу

Берестечка (28.06–10.07.1651); 

  • 310 років від дати заснування Олешківської Січі (1711); 
  • 160 років від дати смерті Тараса Шевченка (10.03.1861) та 160 років від дати його перепоховання в Каневі (22.05.1861); 
  • 110 років від дати заснування скаутської організації «Пласт» (1911);
  • 35 років від дати аварії на Чорнобильській атомній електростанції (26.04.1986); 
  • 30 років     від     дати ухвалення Верховною         Радою        України   Акта

проголошення незалежності України (24.08.1991); 

  • 30 років від дати проведення Всеукраїнського референдуму щодо підтвердження незалежності України (01.12.1991); 
  • 150 років від дати народження Лесі Українки (1871–1913);  ? 150 років від дати народження Василя Стефаника (1871–1936).

Для належної організації навчання історії та відзначення віхових подій учителі/учительки можуть скористатися офіційними інтернет-сторінками державних установ, громадських організацій та інституцій:

У 2020/2021 навчальному році чинною є навчальна програма «Громадянська освіта (інтегрований курс). 10 клас» для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки від 23.10.2017 № 1407). Програму розміщено на офіційному вебсайті Міністерства

(https://goo.gl/fwh2BR).

Відповідно до програми інтегрованого курсу та завдань громадянської освіти навчальний процес має базуватися на основі активних та інтерактивних форм і методів роботи з здобувачами  освіти. Зокрема, комунікація й взаємодія в парах і групах, організація дискусій, диспутів стимулюватимуть командну роботу, надаватимуть учням/ученицям можливість для формування та розвитку вмінь і навичок аргументовано й чітко представляти власну позицію, сприймати думки інших (навички активного слухання), а вміння ставити одне одному запитання, висловлюватися по черзі сприятимуть налагодженню рівноправної взаємодії всіх учасників освітнього процесу.

Практичні завдання передусім передбачають можливості застосування набутих учнями знань та навичок у практичній площині. Юнацтво може, наприклад, започаткувати й розробити проєкт, підготувати плакат, лепбук, скласти петицію, написати лист-звернення, допомогти тим, хто цього потребує, взяти участь у соціально значущих акціях громади тощо. 

Зміст програми з громадянської освіти не містить уроків узагальнення і тематичного контролю, тому вчитель/учителька може (за необхідності) планувати такі уроки на свій розсуд, оскільки програма не містить розподілу навчального матеріалу за годинами.

Громадянську освіту в закладах загальної середньої освіти не варто обмежувати навчанням у класі. Зміст такої освіти передбачає наскрізну реалізацію її завдань на всіх рівнях навчально-виховного процесу: навчанні, позакласній роботі, виховному середовищі закладу освіти, соціальному партнерстві з місцевою громадою, батьками й близькими молоді людьми.

 

 

                                                                         

 

                                                               


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь