Матеріали засідання методичного об’ єднання практичних психологів, соціальних педагогів, логопеда з теми «Пріоритетні напрямки діяльності працівників психологічної служби в умовах швидкої трансформації освіти»
Жарчинська Віра Григорівна,
соціальний педагог Острожецького ліцею імені І.Єремеєва
Огляд новин навчально-методичної літератури з теми
«Психологічна профілактика і гігієна особистості у протидії пандемії»
- Психологія і педагогіка у протидії пандемії COVID-19: Інтернет-посібник / за наук. ред. В.Г. Кременя ; [координатор інтернет-посібника В.В. Рибалка ; колектив авторів]. Київ : ТОВ «Юрка Любченка», 2020. 243 с.
У посібнику представлено праці психологів, педагогів, освітян-практиків, зміст яких спрямовано на збереження психологічної стабільності українського суспільства в умовах глобальної дестабілізації соціально-економічної реальності, спричиненою пандемією COVID-19. Наголошено, що психологічна неготовність і тривожність громадян у сприйнятті такої інтенсивності інформаційного потоку в умовах соціально-економічних змін, динамічної перебудови звичного способу й ритму життя і зростання тотальної нестабільності, підтвердили необхідність проведення ґрунтовної психологічної і педагогічної роботи з різними категоріями населення України.
Адресовано педагогічним працівникам, науковцям, практичним психологам, соціальним педагогам, керівникам закладів освіти, фахівцям Державної служби зайнятості України, соціальним працівникам, психотерапевтам, консультантам, працівникам телефонної служби довіри, а також батькам, волонтерам, студентам й усім громадянам, які зацікавлені у збереженні та зміцненні здоров’я в екстремальній пандемічній ситуації.
Якобчук Тетяна Олексіївна,
практичний психолог Острожецького ліцею імені І.Єремеєва
Проблеми та перспективи проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінаціях: «Корекційні програми», «Розвивальні програми»
У 2020/2021 н. р. продовжується Всеукраїнський конкурс авторських
програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» (наказ Міністерства освіти і науки України від 31 травня 2018 року N 555, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 червня 2018 року за N 744/32196 розміщений за посиланням:
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0744-18) .
Метою конкурсу є виявлення та поширення кращого досвіду, оптимізація інноваційної діяльності працівників психологічної служби, підвищення професійної компетентності, якості програм, реалізації творчого потенціалу, престижності професії практичних психологів та соціальних педагогів.
Конкурс проводиться щорічно на засадах відкритості, прозорості та
гласності за однією номінацією, визначеною організатором, у три етапи, окремо для практичних психологів та соціальних педагогів. Форма проведення конкурсу – заочна.
Номінацією 2019/2020 року були «Корекційно-розвиткові програми», що спрямовані на попередження та коригування проблем, труднощів, подолання шкідливих звичок, негативних емоційних станів, усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, подолання різних форм девіантної поведінки, адаптацію до умов навчання і життєдіяльності тощо.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми» від 28.04.2020 N 551 за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1yuuX5SeEd4v6UvBke4LlYaO_g3OQEsyO/view
визначено переможців ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми», а саме:
серед практичних психологів:
І місце – Стецюк Людмила Валеріївна, практичний психолог Ізяславського
Навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів N 2, ліцей ім. О. Кушнірука» Ізяславського району Хмельницької області.
ІІ місце – Гайова Тетяна Анатоліївна, практичний психолог Житомирської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів N 5.
ІІІ місце – авторський колектив: Павленко Тетяна Миколаївна, методист
сектору соціально-психологічної роботи Науково-методичного центру
управління освіти Енергодарської міської ради Запорізької області, Котляревська Олена Олександрівна, практичний психолог Енергодарського навчально-виховного комплексу N 5 Енергодарської міської ради Запорізької області, Оріян Анастасія Олександрівна, практичний психолог Енергодарського багатопрофільного ліцею Енергодарської міської ради Запорізької області.
Серед соціальних педагогів:
І місце – авторський колектив: Кубай Аліна Олександрівна, соціальний
педагог та Горніч Любов Іванівна, практичний психолог комунального закладу
«Луцька загальноосвітня школа I-III ступенів № 23 Луцької міської ради
Волинської області» комунального закладу «Луцька загальноосвітня школа I-III
ступенів № 23 Луцької міської ради Волинської області».
ІІ місце – авторський колектив: Парубець Віталія Володимирівна
соціальний педагог та Сидорець Надія Григорівна практичний психолог
Ніжинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15, Ніжинської міської ради,
Чернігівської області.
ІІІ місце – авторський колектив: Іванюк Катерина В’ячеславівна соціальний
педагог та Бєляєва Карина Юріївна практичний психолог Безлюдівського
юридичного ліцею Харківської районної ради Харківської області, кандидат
педагогічних наук.
http://roippo.org.ua/activities/scientific_methodological/regional_research.php/3727/
Увага! Рекомендовано та доцільно працівникам психологічної служби, при плануванні та проведенні роботи використовувати авторські програми даних переможців.
Інформаційні джерела
- http://roippo.org.ua/activities/scientific_methodological/regional_research.php/3727/
- http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0744-18)
- https://drive.google.com/file/d/1yuuX5SeEd4v6UvBke4LlYaO_g3OQEsyO/view