Матеріали засідання методичного об'єднання вчителів 2,3 класів з теми «Особливості організації освітнього процесу в 2,3 класах НУШ у 2020-2021н.р.»
Організація коригуючого навчання у новому навчальному році.
Супрун С.В.,вчитель початкових класів
Малинської філії І-ІІ ст.
Острожецького ліцею імені І.Єремеєва
Новий навчальний рік приготував для освітян та здобувачів освіти нові випробування. У зв’язку із карантином , запровадженими протиепідемічними заходами у зв’язку із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19 2020-2021 навчальний рік розпочинається з певними особливостями. У кожному регіоні рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій встановлюється рівень епідемічної небезпеки : «зелений», «жовтий», «помаранчевий»- відвідування закладів освіти здобувачами загальної середньої освіти дозволено в звичайному режимі; « червоний» - відвідування закладів освіти здобувачами загальної середньої освіти заборонено, а , отже, освітній процес забезпечується з використанням технологій дистанційного навчання.(лист МОНУ від 05.08.2020 №19-420). Також у ньому йдеться про протиепідемічні та профілактичні заходи в закладах освіти. Рекомендується під час уроків обирати види діяльності, які мінімізують безпосередній фізичний контакт між учнями, зменшуючи кількість комунікаційних вправ.
Окрім того на початку 2020-2021 навчального року , задля забезпечення якісного виконання освітніх програм пропонується запровадити « коригуюче навчання» :
- у 2-11-х класах з основних навчальних предметів (діагностичні роботи - усні співбесіди з метою визначення рівня засвоєння матеріалу за період карантину
- оцінки за діагностичні роботи не бажано виставляти до класного журналу
- за результатами коригувального навчання спланувати роботу (колективну або індивідуальну) щодо актуалізації окремих тем, систематизації знань та умінь, практичного їх закріплення
- тривалість коригувального навчання вчитель визначає самостійно
- вчитель вносить певні корективи до календарно-тематичного плану після проведення діагностичних робіт
( лист МОНУ від 11.08.2020 №19-430)
Також рекомендується під час календарно-тематичного планування виділити ключові теми , на яких ґрунтується подальше опрацювання програмового матеріалу.
Особливості організації освітнього процесу в 2,3 класах Нової української школи у 2020-2021н.р
Парфенюк В.В.,керівник методичного об’єднання вчителів 2,3 класів
Острожецької сільської ради
Організація освітньої діяльності у закладах загальної середньої освіти у 2020- 2021н.р.здійснюватиметься відповідно до законів України “Про освіту “
“Про повну загальну середню освіту “,Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029р.Виконання вимог зазначених державних стандартів є обов’язковим для всіх закладів.Основним документом,що за безпечує досягнення учнями визначених відповідним Державними стандар-
тами результатів навчання є освітня програма.На основі навчальної програ-
ми предмета/інтегрованого курсу вчитель складає календарно-тематичне
планування з урахуванням навчальних можливостей учнів.Календарно-тема-
тичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі,у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел.
Оцінювання результатів навчання учнів у закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами :
-Закон України «Про повну загальну середню освіту»(стаття 17);
Для організації дистанційного навчання можна скористатися методичними рекомендаціями,поданими у листах МОН від 23.03.2020№1/9-173;від 10.04.2020№1/9-213;методичними рекомендаціями «Організація дистанцій-
ного навчання в школі».Можна організувати дистанційне навчання за допомогою:Instagram,Google,Hangouts;використання безкоштовних вебсер-
верів та платформ,Google,Clasroom,Modle,Microsoft Teams.
Ураховуючи завершення 2019-2020н.р.в умовах карантинних обмеженнях,
Пропонуємо на початку 2020/2021н.р. провести вхідне оцінювання учнів з метою визначення рівня навчальних досягнень учнів за попередній рік та спланувати подальшу роботу .На початку навчального року бажано уникати елементів змагання.У 3 класі допускається застосування технології «перевернутий клас», «ротація за станціями», «ротація за кімнатами».Пропо-
нуємо навчальний день 2-3 класах розпочинати ранковими зустрічами.
Виконання навчальної програми фіксується у Класному журналі відповідно до Методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів,затверджених наказам МОН від 07.12.2018
№1362(із змінами, внесеними згідно з наказом МОН від 09.01.2020№21).
У 3 класі застосовується формувальне і підсумкове за рівнями навчальних досягнень оцінювання.
За типовою освітньою програмою ,створеною колективом під керівництвом
О.Я.Савченко,мовно-літературна освітня галузь у 3 класі реалізується через окремі предмети «Українська мова»і «Літературне читання».Відведені у типовому навчальному плані на цю галузь 7 навчальних годин рекомендуємо розподілити порівну на кожен предмет,по 3,5години.Сьомий урок но одному тижні присвячувати розвитку мовлення,а на іншому-позакласному читанню.
Освітня галузь «Математична» реалізується через вивчення окремого нав-
чального предмета «математика».У типовому навчальному плані відведені 5 навчальних годин.
Природнича,громадянська та історична,соціальна і здоров’язбережу-вальна освітні галузі.Інтегрований курс «Я досліджую світ»для якого типовим
навчальним планом встановлено тижневе навантаження 3 години.Рекомендовано учнів 3 класу залучати до участі у різноманітних твор-
чих проєктах. Значну увагу приділити дослідницькому методу навчання.Однією з пропонованих форм роботи є екскурсія (кожної пори року).
Зміст технологічної та інформативної освітніх галузей реалізуються через
Інтегрований курс «Дизайн і технології»та навчальний предмет «Інформатика» для вивчення передбачено по 1 навчальній годині.Обов’язковою умовою проведення заняття є виготовлення корисного й естетичного виробу- індивідуально,в парі чи групі,оцінювання і презентація
освітніх результатів.
Зміст мистецької освітньої галузі може реалізуватися як через інтегрова –
ний курс «Мистецтво» ,так і через окремі предмети за видами мистецтва:об-
разотворче мистецтво і музичне мистецтво на які відводиться по 1 годині на
тиждень.Система оцінювання результатів навчання в мистецькій освітній галузі ґрунтується на позитивному ставленні до кожного учня.
Зміст фізкультурної освітньої галузі реалізується через навчальний предмет «Фізична культура» для вивчення передбачено 3 навчальні години.